ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Νέο concept: Flocafe Espresso Room
Νέο concept: Flocafe Espresso Room

Το 1994 άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο κατάστημα Flocafé, εδραιώνοντας μια νέα εποχή γεύσης και ποιότητας για τα ελληνικά δεδομένα. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν περάσει 20 χρόνια, με τα Flocafé να αποτελούν ένα επιτυχημένο brand του ομίλου Vivartia και να αριθμούν πάνω από 90 καταστήματα σε 5 ευρωπαϊκές χώρες, όπως εξάλλου φάνηκε και από την πρόσφατη έρευνα του FoodService Europe & Middle East για την ευρωπαϊκή αγορά Καφεστίασης, όπου το ελληνικό brand κατέλαβε την 22η θέση σε 75 επώνυμες αλυσίδες coffee bars. Τα Flocafé, όμως, εξελίχθηκαν μέσα από συνεχή εκπαίδευση και ομαδική προσπάθεια, θέτοντας γερά θεμέλια για το χτίσιμο μιας μακρόχρονης σχέσης. Κάποια στιγμή, ωστόσο, τα δεδομένα φαίνεται πως άλλαξαν με την είσοδο του speciality coffee στην εγχώρια αγορά και τη ραγδαία ανάπτυξη δεκάδων φιλόδοξων coffee stores που θέτουν στο επίκεντρο της φιλοσοφίας τους το σταθερά ποιοτικό φλιτζάνι καφέ.

Στροφή στο νέο concept

Τα Flocafé αφουγκράστηκαν αυτή τη συγκεκριμένη αλλαγή νοοτροπίας επαγγελματιών και τελικών καταναλωτών και σταδιακά -σχεδόν αθόρυβα- πραγματοποίησαν την αποφασιστική στροφή τους προς το καινούργιο concept τους, το FLOCAFE Espresso Room. Η συγκεκριμένη αλλαγή, ωστόσο, δεν ήταν μεμονωμένη, αφού εντάχθηκε στη γενικότερη ανανέωση που εφάρμοσε στα εμπορικά σήματά του ο όμιλος Vivartia. Συγκεκριμένα, περίπου στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, στα πλαίσια έκθεσης franchising στην Αθήνα, ο όμιλος παρουσίασε τα καινούργια concepts για τα brands του GOODY’S, Flocafé, Everest και La Pasteria.Όπως εξάλλου δήλωσε τότε σχετικά ο Δ/νων Σύμβουλος του ομίλου, κ. Θανάσης Παπανικολάου: “Ο Όμιλος Εστίασης της Vivartia επέλεξε αυτή τη χρονική στιγμή να επανασυστηθεί στην αγορά της εστίασης και να αναδείξει την καινοτομία σε όλα του τα σήματα. Σε μία περίοδο, που κυριαρχεί η αναρχία στην αγορά της εστίασης και δυστυχώς η έλλειψη γνώσης παρασύρει αρκετούς υποψήφιους επενδυτές, εμείς προσπαθούμε μέσα από την πολυετή εμπειρία μας να αναδείξουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο, βαθιά τεχνογνωσία και σημαντικά οικονομικά κίνητρα”. Και κάπως έτσι, δρομολογήθηκε η εξέλιξη της αλυσίδας και η μετάβασή της στην επόμενη μέρα.

Η φιλοσοφία του καφέ

Όταν, λοιπόν, στα μέσα περίπου του Ιουνίου η εταιρεία πραγματοποίησε την παρουσίαση του πρότυπου καταστήματος του καινούργιου concept των Flocafé στην περιοχή της Νέας Ερυθραίας (Χαρ. Τρικούπη 146), αποκαλύφθηκε και η νέα πραγματικότητα: ο καλός και ποιοτικός καφές αποκτά συγκεκριμένη ταυτότητα και προέλευση, γι’ αυτό και αναδεικνύεται σε Νο. 1 προϊόν της αλυσίδας. Στόχος του νέου αυτού concept είναι η αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών των καταστημάτων, σ’ ένα ανανεωμένο περιβάλλον όπου όλα -ο κόσμος, τα προϊόντα, οι μυρωδιές και η μουσική- γίνονται ένα, δημιουργώντας κάθε στιγμή το τέλειο χαρμάνι. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι κάτι παραπάνω απ’αυτό: το FLOCAFE Espresso Room δημιουργεί αδιαμφισβήτητα μια νέα τάση στο χώρο του καφέ, με έμφαση στην ποιότητα, την ποικιλία και την ατμόσφαιρα, αλλά κυρίως με αυτό τον τρόπο δίνει τη δυνατότητα σε ένα ευρύτατο καταναλωτικό κοινό να γνωρίσει τον speciality coffee.

Design & διακόσμηση

Τα καταστήματα ξεχωρίζουν για την αισθητική τους, όπου κυριαρχούν τα σύγχρονα στοιχεία διακόσμησης με γήινους τόνους και σαφέστατη επικράτηση της καφέ χρωματικής παλέτας, ως αναφορά στο βελούδινο ανάλογο χρώμα του καφέ και των ροφημάτων του. Σε όλα τα μαγαζιά που υιοθετούν το εν λόγω concept, ξεχωρίζει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι ακατέργαστες ξύλινες επιφάνειες, αλλά και οι δημιουργικές λεπτομέρειες, όπως οι σφραγίδες και τα πρωτότυπα μηνύματα στους τοίχους και τα τσουβάλια από λινάτσα γεμάτα κόκκους καφέ. 

Οι ποικιλίες του καφέ

Στο χώρο κάθε FLOCAFE Espresso Room οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικές ποικιλίες και συγκεκριμένα τρία χαρμάνια: το America Latina Selection 100% Arabica που παρασκευάζεται αποκλειστικά για τα καταστήματα FLOCAFE Espresso Room από 100% κόκκους Arabica από τη Βραζιλία και  Κολομβία, το African Earth από αφρικανικές ποικιλίες Arabica και Robusta και το εξαιρετικά σπάνιο χαρμάνι Honduras Premium, που καλλιεργείται σε περιορισμένη ποσότητα και σε μία μόνο single estate φάρμα. Εκτός αυτών, μια σειρά από signature ροφήματα και coffee cocktails (με ή χωρίς αλκοόλ), που συνοδεύονται ιδανικά με προτάσεις για bites, brunch, γλυκό και snack, γεγονός που διασφαλίζει τον all day χαρακτήρα τους.

Εκπαιδευµένο προσωπικό

Με δεδομένο πως τα Flocafe ήταν πάντα ταυτισμένα στη συνείδηση του κόσμου με τον καφέ, αλλά και με το ότι είναι η πρώτη αλυσίδα που σύστησε στο καταναλωτικοί κοινό τον espresso, στο καινούργιο concept έπρεπε η εξέλιξη να «μεταφραστεί» και με άλλο πιο ζωντανό τρόπο, με την εξειδίκευση στον καφέ κατά τη διαδικασία παρασκευής κάθε ροφήματος. Στα πλαίσια αυτά, η αλυσίδα προχώρησε στην περαιτέρω κατάρτιση των baristi της, οι οποίοι ακολούθησαν συγκεκριμένη εκπαίδευση από τον βραβευμένο barista Σταύρο Λαμπρινίδη. Στόχος είναι η baristi να μπορούν να χειρίζονται κατάλληλα τα χαρμάνια των FLOCAFE Espresso Room και να παρασκευάζουν τον καφέ σύμφωνα με τα πρότυπα του WBC!

Πλάνο ανάπτυξης

Με την εξέλιξη να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο κάθε μελλοντικού σχεδίου ανάπτυξης, ήδη υπάρχουν 8 καταστήματα που λειτουργούν με την καινούργια ταυτότητα σε Νέα Ερυθραία, Δέλτα Φαλήρου, Γαλάτσι, ΣΕΑ Σείριο, αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης “Μακεδονία”, αεροδρόμιο Κω “Ιπποκράτης”, αεροδρόμιο Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”, νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ. Ο όμιλος αναμένει να πολλαπλασιαστούν τα σημεία μέχρι το τέλος της χρονιάς, ενώ προγραμματίζονται και νέα FLOCAFE Espresso Room για το 2015, βάσει των ιδιαίτερα θετικών αποτελεσμάτων που έχει σημειώσει το εν λόγω concept.

 Τα hot spots των Flocafe Espresso Room 


 1  Η ταυτότητα  Το FLOCAFE Espresso Room είναι ένα καινοτόμο concept που προβάλλει τη δυναμική του speciality coffee στα καταστήματα της αλυσίδας, κάνοντας κοινωνούς τους θαμώνες τους. Η πρόθεση αυτή απεικονίζεται από την πρώτη κιόλας στιγμή στο νέο logo του concept.

 2  Ο καφές  Η αλυσίδα τόλμησε και έβαλε τον καφέ σε πρώτο πλάνο, αφού συνέλεξε τις απαραίτητες γνώσεις, επέλεξε τους κατάλληλους ανθρώπους με εμπειρία και πάθος για τον καφέ κι έτσι πέτυχε να “γυρίσει σελίδα” στον τελικό της προσανατολισμό.

 3  Οι ποικιλίες  Η εξειδίκευση στον καφέ αποδεικνύεται από την επιλογή προσφοράς τριών διαφορετικών χαρμανιών καφέ, των African Earth, America Latina Selection 100% Arabica και Honduras Premium, αλλά και την παρασκευή κάθε φλιτζανιού καφέ σύμφωνα με το WBC.

 4  Signature παρασκευές  Σε όλα τα καταστήματα των FLOCAFE Espresso Room, οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν ροφήματα με καφέ, coffee cocktails, alcohol coffee cocktails, αλλά και signature παρασκευές όπως τα Flo White signature cappuccino, White Cinnamon, Caramel Gourmand.

 5  Το προσωπικό  Η έμφαση στον καφέ υπήρχε πάντα, ωστόσο τα FLOCAFE Espresso Room φρόντισαν να εκπαιδεύσουν ακόμη περισσότερο τους baristi τους, ώστε να γνωρίζουν τα χαρμάνια και τις μεθόδους παρασκευής των ροφημάτων και των signature προτάσεών τους.

 6  All day χαρακτήρας  Μπορεί στο επίκεντρο να βρίσκεται ο καφές, ωστόσο στα FLOCAFE Espresso Room υπάρχει πάντα δυνατότητα για να απολαύσει κάποιος homemade snacks, μίνι σάντουιτς (μπριός και κρουασάν), tartines, ομελέτες και σαλάτες, αλλά και προτάσεις για brunch.

Κείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Φωτό: Αρχείο Flocafe Espresso Room

Από το τεύχος 55 (Ιούλιος/Αύγουστος 2014) του περιοδικού Snack and Coffee.