Οι Baum+Whiteman, οι διάσημοι Νεοϋορκέζοι σύμβουλοι επισιτισμού δημοσίευσαν τις εκτιμήσεις τους για τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2018 στα Τρόφιμα & Ποτά, διεθνώς.
Κείμενο: Ελένη Δόνου
Ενισχυτικά γεύσης
Με έναν πρωτότυπο τρόπο τα εστιατόρια αποφασίζουν να εμπλέξουν τον πελάτη στη διαμόρφωση της προσωπικής του γεύσης. Τοποθετούν στα πιάτα που σερβίρουν εγχυτήρες σε αλμυρές και γλυκιές εκδοχές, δίνοντας στον καταναλωτή την ευκαιρία να διαλέξει με πόσο τυρί τσένταρ θα γεμίσει τις πατατοκροκέτες του και τι ποσότητα σοκολάτας θα ρίξει στο παγωτό του. Μονοθεματικά εστιατόρια Η τάση με concepts εστιατορίων εστιασμένα σε ένα υλικό φαίνεται πως επανέρχεται δυναμικά. Είναι οικονομικά για τον καταναλωτή και δεν φαντάζουν ως μεγάλο ρίσκο για την επιχείρηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το The Avocado Show στο Άμστερνταμ με το αβοκάντο να πρωταγωνιστεί.
Μονοθεµατικά εστιατόρια
Η τάση µε concepts εστιατορίων εστιασµένα σε ένα υλικό φαίνεται πως επανέρχεται δυναµικά. Είναι οικονοµικά για τον καταναλωτή και δεν φαντάζουν ως µεγάλο ρίσκο για την επιχείρηση. Χαρακτηριστικό παράδειγµα το The Avocado Show στο Άµστερνταµ µε το αβοκάντο να πρωταγωνιστεί.
Τεχνητό κρέας
H παραγωγή κρέατος από ζωϊκά κύτταρα σε συνθήκες εργαστηρίου φαντάζει ξαφνικά πολύ κοντά μας. Η start up εταιρεία Memphis Meats, με μετόχους τον Μπιλ Γκέιτς και τον Ρίτσαρντ Μπράνσον, παρασκευάζει στα εργαστήριά της το λεγόμενο «καθαρό κρέας», τοποθετώντας ζωντανά κύτταρα σε δεξαμενές, όπου κάτω από κατάλληλες συνθήκες, αναπτύσσεται το τεχνητό κρέας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η πρώτη εκδοχή τεχνητού κοτόπουλου θα έρθει στην αγορά το 2018.
Γευστικά Trends
Το 2018 φέρνει νέα trends που θα κυριαρχήσουν στο καθημερινό μας λεξιλόγιο, όπως «αρνίσιο burger» και «πίτσα χωρίς γλουτένη», αλλά και έθνικ γεύματα στο χέρι, όπως το Doner Kebap. Το γνώριμο σνίτσελ έρχεται ξανά στη μόδα, τα burgers αναμειγνύονται με μανιτάρια και άλλα healthy συστατικά, ενώ αναπάντεχα υλικά όπως η σπιρουλίνα, θα χρησιμοποιηθούν εκτενώς. Τέλος, αυξάνονται τα εστιατόρια που ανοίγουν δικά τους καταστήματα λιανικής πώλησης, εντάσσοντας μέσα σε αυτά ειδικό τμήμα με έτοιμα γεύματα.
Tρόφιμα φυτικής προέλευσης
Η γενιά των Millennials στρέφεται προς τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, μειώνοντας την κατανάλωση κρέατος. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Μintel, την τελευταία τετραετία (από το 2012 έως το 2016) παρατηρείται αύξηση 25% στη ζήτηση vegeterian προϊόντων, την ίδια στιγμή που η Google καταγράφει για το 2017 90% αύξηση στις αναζητήσεις vegan πληροφοριών.
F&B τάσεις το 2018
Εστιατόρια µε τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου
Μια τεχνολογία που χρησιµοποιείται εδώ και καιρό για λόγους υψίστης ασφαλείας, τώρα ήρθε η ώρα να βρει εφαρµογή και στα εστιατόρια. Τα KFC τοποθέτησαν ενσωµατωµένη κάµερα στο χώρο παραγγελιών που αναγνωρίζει αυτόµατα ποιος είσαι και τι είχες παραγγείλει την τελευταία φορά που επισκέφθηκες το κατάστηµα, κρατώντας ιστορικό των συναλλαγών σου. Αν και είναι µια µέθοδος που κρύβει κινδύνους για τα προσωπικά δεδοµένα, το θέµα είναι αν θα επιλέξει ο καταναλωτής να θυσιάσει την ιδιωτικότητά του για την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση.
∆ιεθνείς κουζίνες καθιερώνονται
Σύµφωνα µε τη Google, οι αναζητήσεις αποτελεσµάτων για τη φιλιππινέζικη κουζίνα διπλασιάστηκαν το 2012. Η ινδική κουζίνα προτείνει τη street food εκδοχή της προτιµώντας τα wraps, ενώ τα κορεάτικα εστιατόρια διεκδικούν µια θέση στην υψηλή γαστρονοµία, µε πιο χαρακτηριστικό παράδειγµα το fusion κορεάτικο Jungsik, στην Νέα Υόρκη.
Εταιρείες κολοσσοί στρέφονται σε υπηρεσίες delivery
Στο παιχνίδι του online delivery και των κρατήσεων µπαίνουν µεγάλες εταιρείες όπως η Uber, η Google και το Amazon, επεκτείνοντας τις µέχρι τώρα δραστηριότητές τους, µε κίνδυνο να εξαφανίσουν τις µικρές τοπικές επιχειρήσεις κάτω από την πίεση του ανταγωνισµού. H Grubhub, η νούµερο 1 πλατφόρµα για online παραγγελίες στην Αµερική, ξεκίνησε τη συνεργασία της µε το TripAdvisor, την ώρα που το Facebook, το Instagram αλλά και η Airbnb προσθέτουν στις λειτουργίες τους επιλογές για κρατήσεις και παραγγελίες µέσω internet.