Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Μαρόν, 30 χρόνια γλυκιάς επιτυχίας
Μαρόν, 30 χρόνια γλυκιάς επιτυχίας

Tο ζαχαροπλαστείο «Mαρόν», ιδιοκτησίας των αδερφών Γλύκου, έχει μια πορεία 30 ετών, η οποία αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι η επιτυχία είναι πιο γλυκιά όταν έχει διάρκεια...

Σε έναν από τους κεντρικότερους δρόμους του Ιλίου, την οδό Αγ. Νικολάου, βρίσκεται το ζαχαροπλαστείο Mαρόν, των αδερφών Κώστα και Γιάννη Γλύκου, ένα σταθερό σημείο αναφοράς της τοπικής αγοράς -και όχι μόνο- εδώ και 30 ολόκληρα χρόνια! Με πελατεία πιστή, προϊόντα παρασκευασμένα με μεράκι και ποιότητα, καλή εξυπηρέτηση και προσωπική φροντίδα, οι ιδιοκτήτες του Mαρόν παραδίδουν μαθήματα επιχειρηματικότητας, καθώς τολμούν διαρκώς, αξιοποιώντας κάθε σύγχρονη δυνατότητα. Παράλληλα, ο κ. Γιάννης Γλύκος είναι γνωστός για τη δυναμική παρουσία του στα συνδικαλιστικά δρώμενα του κλάδου, τόσο στο Σωματείο Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Αθηνών και Προαστίων όσο και στην Ομοσπονδία Ελλήνων Ζαχαροπλαστών Ελλάδας. Από τη θέση του γενικού γραμματέα και στα δύο όργανα, προσπαθεί να κάνει το καλύτερο δυνατό για τους συναδέλφους του.

 

Οικογενειακή υπόθεση

Ο Γιάννης και ο Κώστας Γλύκος έφυγαν από την Καστανιώτισσα της βόρειας Εύβοιας, αρχικά για την Αιδηψό και στη συνέχεια για την Αθήνα, όπου εργάστηκαν και οι δύο σε ζαχαροπλαστεία και εργαστήρια ζαχαροπλαστικής ενώ λίγο αργότερα η επιθυμία για τη δημιουργία του δικού τους ζαχαροπλαστείου τους ένωσε και επιχειρηματικά. Έτσι, το 1982 έδωσαν σάρκα και οστά στο όραμά τους με τη δημιουργία του Mαρόν, και γρήγορα καταξιώθηκαν στον έντονα ανταγωνιστικό χώρο του βιοτεχνικού γλυκού.

Στα πλαίσια του οικογενειακού προφίλ που έδωσαν εξ αρχής στην επιχείρηση, σύντομα μπήκαν δυναμικά και οι σύζυγοί τους. Έτσι, σήμερα, οι κυρίες Μαρία (σύζυγος του Γιάννη) και Γρηγορία (σύζυγος του Κώστα) αποτελούν την «εικόνα» του Μαρόν, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στις σχέσεις με το προσωπικό όσο και στην επικοινωνία με τους πελάτες.

Έμφαση στην ποιότητα

Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του Mαρόν οι ιδιοκτήτες έβαλαν ψηλά τον πήχη. Έδωσαν έμφαση στην άριστη ποιότητα των δημιουργιών τους, επέλεξαν τα καλύτερα προϊόντα, διάλεξαν πρώτες ύλες με μόνο γνώμονα την ποιότητα και ακολούθησαν σωστές τεχνικές παρασκευής. Έτσι, σήμερα, 30 χρόνια μετά, φροντίζουν με την ίδια έγνοια και συνέπεια την επιλογή των Α’ υλών, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο εποχιακά προϊόντα, φρέσκα συστατικά αλλά και παραδοσιακές Α’ ύλες ζαχαροπλαστικής. Όσο για το αποτέλεσμα; Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από την σταθερή πορεία του καταστήματος στο χρόνο και από τη μεγάλη αποδοχή που έχει βρει τόσο από τους κατοίκους των δυτικών προαστίων όσο και από κάθε γωνιάς της Αθήνας, αφού πολλοί δε διστάζουν να φτάσουν στο Ίλιον προκειμένου να βρουν αγνές και ποιοτικές γεύσεις.

Εκτός από τα προϊόντα ζαχαροπλαστείου, το Μαρόν δραστηριοποιείται και στον τομέα του catering αναλαμβάνοντας πλήρως παντός τύπου εκδηλώσεις, όπου προσφέρει, εκτός από μοναδικές γεύσεις, και άψογες υπηρεσίες. Τέλος, όπως κάθε κλασικό ζαχαροπλαστείο που... σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει μια τεράστια ποικιλία από βουτήματα, ποιοτικό παγωτό το οποίο παράγεται καθημερινά και μια μεγάλη γκάμα από ξηρούς καρπούς και ποτά.

Ένα «ιδανικό» εργαστήριο

Η παρασκευή τόσο πολλών κωδικών και μάλιστα με παραδοσιακές τεχνικές και αγνές Α’ ύλες δε θα ήταν δυνατή χωρίς την ύπαρξη και των κατάλληλων ανθρώπων στο εργαστήριο. Με προσωπικό άρτια καταρτισμένο που αποτελείται από τεχνίτες με εμπειρία και την απαραίτητη δημιουργική διάθεση, το άριστα εξοπλισμένο εργαστήριο του Mαρόν θυμίζει κανονικό μελίσσι! Με επικεφαλής το μάστορα κ. Αντώνη Τσιχλάκη και με τη συνεχή παρουσία του κ. Κώστα Γλύκου, οι 17 συνολικά υπάλληλοι με υπευθυνότητα και πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές υγιεινής HACCP φροντίζουν για την τελειότητα των δημιουργιών. Το εργαστήριο του Mαρόν έχει συνολικό εμβαδόν 200 τ.μ. και είναι άρτια εξοπλισμένο με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας.

Παράδοση και καινοτομία...

Όπως είναι λογικό, ένα ζαχαροπλαστείο με ιστορία 30 χρόνων, δε θα μπορούσε να μη διαθέτει τους παραδοσιακούς γλυκούς... κωδικούς όπως τα σιροπιαστά ή τις χαρακτηριστικές ελληνικές δημιουργίες όπως τις πάστες «ποντικάκι» και τους «μπαμπάδες». Έτσι, άλλωστε, το Μαρόν καθιερώθηκε στη συνείδηση των καταναλωτών. Από την άλλη, καθώς οι μόδες αλλάζουν και οι περισσότεροι αναζητούν πιο μοντέρνα γλυκά και γεύσεις, στην γκάμα του ζαχαροπλαστείου υπάρχουν όλες οι σύγχρονες προτάσεις από παραδοσιακή σοκολατόπιτα μέχρι cupcakes!

Σχετικά με αυτό, ο κ. Γλύκος υποστηρίζει ότι «το επίπεδο της ζαχαροπλαστικής έχει ανέβει αρκετά στην Ελλάδα και πλέον πρέπει να παρακολουθείς τις εξελίξεις στενά. Έτσι, παρότι προσωπικά, είμαι υπέρ των παραδοσιακών προϊόντων δε μπορώ να μην επενδύσω στις νέες τάσεις. Είναι απαραίτητο το... πάντρεμα παράδοσης και καινοτομίας αν θέλεις να προσελκύσεις κόσμο».

Στα ίδια πλαίσια, του εκσυγχρονισμού, το Μαρόν διαθέτει ιστοσελίδα από την οποία ενημερώνει τους πελάτες του για τα σταθερά, τα εποχιακά προϊόντα αλλά και για τις διάφορες προσφορές δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα να κάνουν online παραγγελίες. Τέλος, το Μαρόν διαθέτει τη δική του σελίδα και στο facebook ολοκληρώνοντας το σύγχρονο προφίλ του.

«Μόνο ο συνδικαλισμός μπορεί να δώσει λύσεις»

Ξεκίνησε τη συνδικαλιστική του πορεία πριν από 7 – 8 χρόνια και περνώντας από διάφορα πόστα, σήμερα κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα στο Σωματείο της Αθήνας και στην Ομοσπονδία των Ζαχαροπλαστών. Ο ίδιος μάς εξηγεί ότι «πρόκειται για θέσεις με μεγάλες ευθύνες ειδικά σε δύσκολες εποχές όπως αυτές που ζούμε ενώ οι αρμοδιότητες είναι πολλές και απαιτητικές».  Όσον αφορά το Σωματείο της Αθήνας, οι στόχοι του κ. Γλύκου είναι πολλοί, με σημαντικότερο αυτή τη στιγμή «την προσέλκυση νέων ζαχαροπλαστών. Μου φαίνεται απίστευτο ότι υπάρχουν επαγγελματίες οι οποίοι δε γνωρίζουν για την ύπαρξη του Σωματείου στο οποίο υπάγονται και δεν έχουν κάνει τη σχετική εγγραφή». 

Σε ό,τι αφορά στην Ομοσπονδία ο κ. Γλύκος επισημαίνει ότι «η δύναμη του συνδικαλισμού αποδεικνύεται περίτρανα από τις πρόσφατες επιτυχημένες κινήσεις της Ομοσπονδίας, όπως για παράδειγμα, το ότι καταφέραμε σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς να συγκρατήσουμε το ΦΠΑ στο 13%, κάτι που ήταν σπουδαίο για την επιβίωση του κλάδου. Και δεν παύουμε να προσπαθούμε γιατί μόνο μέσα από το συνδικαλισμό λύνονται τα προβλήματα...». Κλείνοντας, ο κ. Γλύκος αποδίδει την πρόσφατη ακύρωση του φετινού Συνεδρίου «στη γενικότερη δυσκολία της εποχής» αλλά ευελπιστεί ότι «μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια τα προβλήματα για τον κλάδο θα ξεπεραστούν».

Κείμενο: Ελένη Μανίκα

Aπό το τεύχος 144 (ΜΑΡ/ΑΠΡ 2012) του περιοδικού Z+G