Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Fatto a mano: αυθεντικο παγωτό, φτιαγμένο στο χέρι!
Fatto a mano: αυθεντικο παγωτό, φτιαγμένο στο χέρι!

Λιτές γραμμές, γήινα χρώματα και μεγάλες διαφάνειες – ήτοι γυάλινες πόρτες και παράθυρα που είτε συνδέουν το Fatto A Mano με τον έξω κόσμο είτε λειτουργούν εν είδει διαχωριστικών, που οριοθετούν και ταυτόχρονα ενώνουν τους χώρους όπου επιτελούνται διαφορετικές λειτουργίες, όπως π.χ. το πολύ άνετο εργαστήρι με τον πιο περιορισμένο χώρο πώλησης. Αυτές πάνω κάτω είναι οι βασικές συνιστώσες του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού της επιχείρησης, ο minimal χαρακτήρας των οποίων ενισχύεται σημαντικά από ένα παιχνιδιάρικο κι έξυπνο λογότυπο μεγάλων διαστάσεων, με κεντρική ιδέα ένα χαμογελαστό πειρατή –που αντί για χέρια έχει χωνάκια– και, σε δεσπόζουσα θέση, μια εντυπωσιακή, τελευταίας τεχνολογίας περιστρεφόμενη βιτρίνα παγωτού.

Όπως δηλώνει, άλλωστε, και η εύγλωττη επωνυμία της επιχείρησης Fatto A Mano, στο ναό του χειροποίητου παγωτού αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις δεν είναι το φαίνεσθαι αλλά η... ουσία. Έτσι, το λιτό και καλαίσθητο περιβάλλον δεν έχει σχεδιαστεί με σκοπό να «σαγηνεύσει» την πελατεία, αλλά αντίθετα να της εφιστήσει την προσοχή σε αυτό που πραγματικά μετράει: το αγνό, εξαιρετικής ποιότητας και μοναδικών οργανοληπτικών χαρακτηριστικών παγωτό.

 

Στις φωτογραφίες: 1, 4, 5. Δύο εξωτερικές και μία εσωτερική λήψη του λιτού, καλαίσθητου καταστήματος. 2. Το ζευγάρι των ιδιοκτητών του καταστήματος. 3. Η περιστρεφόμενη βιτρίνα και οι πηγές σοκολάτας συμβάλλουν στην επιτυχία.

Άφθαστη ποιότητα και γεύση

Στο Fatto A Mano το κάθε παγωτό έχει τη δική του ιδιαίτερη σύνθεση, δομή και υφή και, φυσικά, το δικό του άρωμα. Δεν υπάρχει, με άλλα λόγια, η ομοιομορφία που κυριαρχεί σε αρκετές τζελατερίες, καθώς εδώ πρωταγωνιστές δεν είναι οι πρόσθετες ουσίες, αλλά οι φρέσκες και αγνές πρώτες ύλες που διατηρούν τις μοναδικές τους ιδιότητες και είναι, μαζί με τη σωστή, καλά μελετημένη τεχνική του κ. Γιάννη Νύκταρη, υπεύθυνες για τα ιδιαίτερα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά της κάθε –υπέροχης– γεύσης παγωτού. «Φρέσκο φρούτο και ζάχαρη. Αυτή είναι η βασική συνταγή των σορμπέ, π.χ., παγωτών. Ακόμη και για την ομογενοποίηση προστίθενται μόνο χαροπάλευρο, λεκιθίνη από σόγια και γκουάρ. Δεν υπάρχουν χρωστικές, βελτιωτικά, διογκωτικά, συντηρητικά, ενώ χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερη ζάχαρη» τονίζει ο Γιάννης, φιλοδοξία του οποίου είναι το παγωτό του να αναδειχθεί ως «το καλύτερο της Ελλάδας»!

Γεύσεις με κρητική καταγωγή

Μολονότι καμία γεύση παγωτού δεν υπολείπεται νοστιμιάς και φρεσκάδας, ξεχωρίζουν, χάρη και στην πρωτοτυπία τους, εκείνες που συνιστούν φόρο τιμής σε γνώριμες νοστιμιές της κρητικής παράδοσης.

«Ορίστε, δοκιμάστε τη γεύση μπανάνα. Οφείλει την ιδιαιτερότητά της στις μπανάνες Άρβης, μια ποικιλία της Ν. Κρήτης πολύ πιο εύγευστη από τις εισαγόμενες». Η ίδια λογική χαρακτηρίζει, άλλωστε, και άλλες επιλογές του Γιάννη, με ενδεικτικότερες όλων ίσως το «ανθότυρο με θυμαρίσιο μέλι» αλλά και το ανάρπαστο «παγωτό ρακόμελο».

Στις φωτογραφίες: 1, 2, 3.Τα παγωτά οφείλουν το χρώμα και τη γεύση τους στις φρέσκες και αγνές πρώτες ύλες.

Παγωτό... προστιθέμενης αξίας

Η εταιρεία Fatto A Manο εξαρχής περιελάμβανε στο businness plan της και σχέδια για την επέκτασή της. Παρόλα αυτά, όπως ξεκαθαρίζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ο ιδρυτής της, ο πολλαπλασιασμός των σημείων πώλησης δεν είναι αυτοσκοπός: «Αν και μεταξύ των επιδιώξεών μας συγκαταλέγεται και η διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων μας μέσω του franchise, για να έρθω σε τέτοια συμφωνία με κάποιον θα πρέπει να είμαι απολύτως σίγουρος πως θα γίνουν σεβαστά τα υψηλά πρότυπα και θα εφαρμοστούν όλοι οι κανόνες που έχει θεσπίσει η εταιρεία μας».

Όπως και να έχει, ο ιδρυτής του Fatto A Manο είναι πεπεισμένος πως η Ελλάδα είναι μια καλή χώρα για να επενδύσεις στο παγωτό: «Ο Έλληνας αγαπάει το παγωτό, έχουμε μεγάλη τουριστική σεζόν κι έτσι το μόνο που μένει είναι να εκπαιδεύσεις τον καταναλωτή ώστε να το ζητάει όλες τις εποχές του χρόνου. Βέβαια, για να συντελεστεί αυτή η αλλαγή νοοτροπίας, βασική προϋπόθεση είναι ο πελάτης να μπορεί και να βρει παγωτό όποτε το θελήσει. Από την πλευρά μας δημιουργούμε διαφορετικές γεύσεις, ανάλογα με τα φρούτα της κάθε εποχής, καθόλη τη διάρκεια του έτους και ήδη προμηθεύουμε πολυτελή εστιατόρια και ξενοδοχεία, ο αριθμός των οποίων διευρύνεται με ικανοποιητικό ρυθμό».

Αν σκεφτεί κανείς πως κάθε αρχή είθισται να είναι δύσκολη και πως ακόμη η εταιρεία του Γιάννη Νύκταρη δεν έχει καν συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, το συμπέρασμα που προκύπτει με βάση τα όσα έχει ήδη καταφέρει, είναι πως η επιτυχία είναι, μάλλον... μονόδρομος!

 HOT POINTS 

1. Χειροποίητο και το χωνάκι! Το Fatto A Mano δεν προσφέρει μόνο χειροποίητο παγωτό αλλά και χειροποίητο χωνάκι! Η ζύμη φτιάχνεται από απλά υλικά, χωρίς καμία «ύποπτη» προσθήκη, ψήνεται, παίρνει το κωνικό της σχήμα και είναι έτοιμη για κατανάλωση εντός ελάχιστων μόνο λεπτών.

2. Το κυάλι του πειρατή: Μία ακόμη καινοτομία σήμα-κατατεθέν της επιχείρησης είναι το «κυάλι του πειρατή», μια πρόταση με καταγωγή από την Ουγγαρία. Η ζύμη τυλίγεται γύρω από τους ειδικούς κυλίνδρους και ψήνεται εωσότου γίνει χρυσαφένια και τραγανή.

3. Το παγωτό γίνεται... σνακ! Το «κυάλι του πειρατή» συνιστά ιδανική πρόταση για ένα γλυκό, χορταστικό και πεντανόστιμο σνακ. Η κυλινδρόσχημη ζύμη κόβεται στη μέση, υποδέχεται τη λαχταριστή γέμιση παγωτού της αρεσκείας μας και εμπλουτίζεται με λιωμένη σοκολάτα ή σαντιγί.

 

Κείμενο: Δήμητρα Αρβανιτάκη

Φωτό:  Δημήτρης Κολιός

Από το τεύχος 162 (Μάρτιος/Απρίλιος 2015) του περιοδικού Z+G.