Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Παγωτό. Οι τάσεις του 2013.
Παγωτό. Οι τάσεις του 2013.

Το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε νωρίς και ήδη το παγωτό είναι στις top επιλογές της απόλαυσης. Όπως κάθε χρόνο, οι επαγγελματίες αναζητούν τις τάσεις της σεζόν ώστε να ξεχωρίσουν προσφέροντας ό,τι πιο καινούργιο. Αναζητήσαμε κι εμείς τις τάσεις του 2013 και σας τις παρουσιάζουμε στο αφιέρωμα που ακολουθεί ενώ σας προτείνουμε να ξεχωρίσετε μεταμορφώνοντας αγαπημένα γλυκά σε παγωτό...

 01  Μίνιμαλ στυλ στη διακόσμηση και τη γεύση. 

 Μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις που κυριαρχούν το καλοκαίρι του 2013 είναι οι αφαιρετικού χαρακτήρα προτάσεις τόσο ως προς τις γεύσεις του δροσερού πειρασμού, όσο και ως προς τη διακόσμηση και την παρουσίαση του παγωτού. Σχετικά λοιπόν με τις γεύσεις, προτείνονται οι "καθαρές", δηλαδή μόνο σοκολάτα, μόνο πορτοκάλι ή μόνο φράουλα, χωρίς κανένα γευστικό... παιχνίδι ή περίπλοκους συνδυασμούς. Ειδικά στα παγωτά που έχουν γεύση φρούτων οι ειδικοί ενθαρρύνουν να δημιουργήσετε τις δικές προτάσεις δίνοντας έμφαση σε δημιουργίες από ολόφρεσκα φρούτα της εποχής. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι όσο πιο όψιμο είναι ένα φρούτο τόσο πιο φυσικά ενισχυμένα είναι η γεύση και το άρωμά του. Διαλέξτε προσεκτικά λοιπόν την πρώτη ύλη σας και κάντε το φρουτένιο παγωτό σας το best seller της σεζόν! Όσον αφορά στην παρουσίαση, και πάλι η αφαίρεση είναι το ζητούμενο. Αν μιλάμε για σερβιριζόμενο παγωτό οι προτάσεις για τα ποτήρια και τα μπολ χαρακτηρίζονται από minimal φόρμες. Λευκά ή μεταλλικά σκεύη σερβιρίσματος, σε γεωμετρικά σχήματα και γραμμικές φόρμες φιλοξενούν το παγωτό, το οποίο σερβίρεται απλά σε μπάλες, χωρίς να φορτώνεται η εμφάνισή του με σιρόπι ή άλλα διακοσμητικά. Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι χώροι ή οι γωνιές του παγωτού στα καταστήματα που χαρακτηρίζονται από μοντέρνο χαρακτήρα και minimal ύφος.

 02  Και γλυκό και παγωτό!

 Εκτός από το παγωτό σε κυπελλάκι ή χωνάκι, τα παγωτίνια ή τις τούρτες παγωτό, κάντε μια λίστα με τα πιο δημοφιλή γλυκά της ελληνικής αγοράς και μεταμορφώστε τα σε παγωμένες απολαύσεις. Αντικαταστείστε τις διάφορες κρέμες με τα αντίστοιχα παγωτά (για παράδειγμα την κρέμα πατισερί βανίλιας με παγωτό βανίλια κ.ο.κ.) και ακόμα καλύτερα, πειραματιστείτε δημιουργικά δίνοντας άλλη διάσταση -πάντα όμως παγωμένη- στους best seller κωδικούς της επιχείρησής σας. Μην αμελήσετε να δώσετε παγωμένο χαρακτήρα και σε γλυκά που ανήκουν στους... σιροπιαστούς κωδικούς, όπως είναι ο μπακλαβάς ή το καταΐφι, στήνοντας ουσιαστικά το γλυκό σε μια νέα πρόταση με παγωτό. Ιδανικά γλυκά για να μπουν στη βιτρίνα των παγωτών είναι το cheesecake, το tiramisu, η σοκολατόπιτα και γιατί όχι, το καταΐφι, ο μπακλαβάς κ.ά.

 03  Νοσταλγία για άλλες εποχές

Ως γνωστόν μόδα είναι και γυρίζει και φέτος, ο χρόνος "σταματάει" στις δεκαετίες του '50 και του '60, ακόμα και για το παγωτό! Οτιδήποτε έχει να κάνει με τη δροσερή απόλαυση αποκτά ρετρό χαρακτήρα και πιο συγκεκριμένα από τα χάρτινα κυπελλάκια του παγωτού μέχρι και τις γεύσεις! Ρίγες, πουά, παλ χρώματα, λογότυπα με γραμματοσειρές της εποχής εκείνης και κλασικές γεύσεις παγωτού κάνουν δυναμικο comeback. Βανίλια, παρφέ, τριαντάφυλλο και άλλες που παραπέμπουν στα χρόνια του ροκ εντ ρολ και της αθωότητας. Η τάση του ρετρό βρίσκει μάλιστα τεράστια εφαρμογή στη διακόσμηση των καταστημάτων ή της γωνιάς του παγωτού όταν πρόκειται για αρτοζαχαροπλαστεία, μετατρέποντας το χώρο σε ένα χαρούμενο και πολύχρωμο σκηνικό, βγαλμένο θα έλεγε κανείς από ταινίες του Έλβις Πρίσλευ.

 04  “Υγιεινό παγωτό” για τις ανάγκες όλων

Οι διατροφικές ανάγκες της εποχής και οι πολλές διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών που ζητούν ειδικής σύνθεσης προϊόντα με υγιεινό χαρακτήρα, δε θα μπορούσαν να αφήσουν το κομμάτι του παγωτού ανεπηρέαστο. Ήδη εδώ και κάποια χρόνια γίνεται το παν απο πλευράς έρευνας και ανάπτυξης ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, αλλά ειδικά φέτος, η γκάμα των "υγιεινών" παγωτών είναι πιο πλήρης από ποτέ. Παγωτό χωρίς λακτόζη, παγωτό χωρίς γλουτένη, παγωτό με μειωμένες θερμίδες, παγωτό με λίγα λιπαρά, παγωτό χωρίς ζάχαρη, παγωτό για χορτοφάγους κ.ό.κ., έχουν την τιμητική τους, σε μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων.

 05  Με γεύση γνωστών brands

Ξεκίνησε δειλά δειλά πριν από κάποια χρόνια -κυρίως σε πρωτοποριακές τζελατερίες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού- αλλά φέτος, η τάση των παγωτών που η γεύση τους στηρίζεται σε γνωστά brands της σοκολατοποιίας και της μπισκοτοποιίας πραγματικά κορυφώνεται και στη χώρα μας! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή... Σκεφτείτε τη γωνιά με τις επώνυμες σοκολάτες σε μια οποιαδήποτε υπεραγορά και στη συνέχεια, φανταστείτε το καθένα από όλα αυτά τα προϊόντα που βρίσκονται εκεί μέσα σε παγωτό βανίλια ή σοκολάτα ή όποια άλλη γεύση. Πρόκειται για μια τάση που εκτός από το βιομηχανικό παγωτό, έχει βρει τεράστια εφαρμογή και στο βιοτεχνικό και από ότι φαίνεται, ήρθε για να μείνει. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την έλξη που ασκούν οι γνώριμες γεύσεις και από τη λαχτάρα μικρών και μεγάλων καταναλωτών να τα απολαύσουν σε μια άλλη, πιο δροσερή εκδοχή. Κάθε προμηθευτική εταιρία και κάθε εργαστήριο παγωτού έχουν τη δική τους μυστική συνταγή, αλλά αν δεν καλύπτεστε απόλυτα, δεν έχετε παρά να να φτιάξετε τη δική σας "επώνυμη" εκδοχή.

 Δημοφιλή γλυκά μεταμορφώνονται σε παγωτό! 

Ο ζαχαροπλάστης Νίκος Λαμπρούκος μεταμορφώνει δημοφιλή γλυκά σε... παγωτό. Δώστε κι εσείς στους πελάτες σας τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους γεύσεις στην... παγωμένη εκδοχή τους και κάντε τη διαφορά το φετινό καλοκαίρι!

Τούρτα παγωτό εκμέκ καταΐφι

Κορμός παγωτό τιραμισού

Τούρτα παγωτό τσιχλόφουσκα

Τούρτα παγωτό cheesecake

 

Ρεπορτάζ-Επιμέλεια: Ελένη Μανίκα

Από το τεύχος 102 (Μάιος/Ιούνιος 2013) του περιοδικού Α-Ζ.