Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Έξη...καθημερινή συνήθεια!
Έξη...καθημερινή συνήθεια!

Ο Αλέξης και ο Άρης Αδάμος (27 και 33 ετών αντίστοιχα) αξιοποίησαν τις σπουδές τους στα οικονομικά και μετά από τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα πήραν την απόφαση να επενδύσουν στον κλάδο της αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος τομέας θεωρείται μία κατά το δυνατόν «ασφαλής» επένδυση αλλά και η ιδιαίτερη αδυναμία τους στο ψωμί και τα υπόλοιπα προϊόντα αρτοποιίας, στάθηκαν τα ισχυρότερα κίνητρα για τη δημιουργία του καταστήματος «Έξη» στα τέλη Φεβρουαρίου.Το κατάστημά τους έχειήδη γίνει μια "γλυκιά" συνήθεια στους κατοίκους της περιοχής-άλλωστε και το όνομαά του, από την αρχαία ελληνική λέξη "Έξις" σημαίνει ακριβώς αυτό!

Σε γαλλικά πρότυπα

«Αναζητούσαμε μία ελληνική ονομασία, κάτι σύντομο και εύηχο διότι οι μικρές λέξεις αποτυπώνονται πιο εύκολα στον καταναλωτή. Μας ήρθε το «έξη» από την αρχαία ελληνική λέξη «έξις» γιατί ο φούρνος και τα προϊόντα της καθημερινής διατροφής όπως είναι το ψωμί, ο καφές ή ακόμα και το γλυκό, παραπέμπουν σε συνήθεια» μας αναφέρει ο Αλέξης Αδάμος.

Για ένα περίπου ένα εξάμηνο ψάχναμε τον κατάλληλο χώρο. Θέλαμε να υπάρχει δυνατότητα άνετης στάθμευσης ώστε να είναι εύκολα προσεγγίσιμος από τον καθένα. Η λεωφόρος Σοφ. Βενιζέλου είναι κεντρικός δρόμος ενώ βρισκόμαστε ακριβώς απέναντι από σχολικό συγκρότημα, στοιχείο που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για εμάς. Επιπλέον, σύντομα θα έχουμε κοντά μας και σταθμό ΜΕΤΡΟ!» τονίζει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.

Από την πρώτη στιγμή που μπαίνει κανείς στο κατάστημα διαπιστώνει ότι πρόκειται για ένα χώρο που παραπέμπει σε γαλλικό φούρνο. Στο υπόγειο βρίσκoνται χώροι αποθήκευσης και παρασκευής, στο ισόγειο είναι ο χώρος πώλησης και το μικρό εργαστήριο (μαζί με ένα μικρό καθιστικό και τουαλέτες ακόμη και για άτομα με ειδικές ανάγκες), ενώ στον πρώτο όροφο βρίσκεται η καλαίσθητη αίθουσα του κυρίως καθιστικού χώρου με την μοναστηριακή τραπεζαρία στο βάθος, τα αποδυτήρια για το προσωπικό και το εργαστήριο ζαχαροπλαστικής.

Τα συχνά ταξίδια στο εξωτερικό αποτέλεσαν την ιδανική πηγή «έμπνευσης» για την εικόνα και το στήσιμο της επιχείρησης. Το όλο concept έχει σαφέστατες επιρροές από αντίστοιχα μαγαζιά της Γαλλίας και της Αγγλίας. Καταγράφηκαν τα στοιχεία από το εξωτερικό, προσαρμόστηκαν στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. «Στόχος μας ήταν να παντρέψουμε το παραδοσιακό με το μοντέρνο, με κάποιες νότες πιο κλασικές. Ακόμα και το πλακάκι στο δάπεδο (ασπρόμαυρο καρώ) ξυπνάει μια νοσταλγική διάθεση και θυμίζει παλιά bistrot, ενώ τα παλιού τύπου πυροφάνια, τα διαλέξαμε σε χρώματα που να ταιριάζουν με το μαγαζί.

Το ζητούμενό μας ήταν, η επένδυση να θυμίζει τα παλιά γαλλικά αρτοποιεία. Έτσι, βλέπετε ότι κυριαρχεί το ξύλο, που είναι αυθεντική δρυς στο φυσικό της χρώμα χωρίς λούστρο, ενώ τα ξύλινα δοκάρια που διακοσμούν την οροφή δίνουν μια αίσθηση ζεστασιάς και μια παραδοσιακή νότα», υπογραμμίζει ο κ. Αδάμος.

Τον εξοπλισμό του χώρου πώλησης ανέλαβε η εταιρία ΕΥΡΩΨΥΚΤΙΚΗ DESIGN AEBE, η οποία εφάρμοσε μαύρες λεπτομέρειες που χαρίζουν κομψότητα, στιλ, αλλά και λειτουργικότητα στις χαμηλές βιτρίνες νέου τύπου και LED φωτισμό για καλύτερη προβολή των προϊόντων. Το τελικό οπτικό αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τους ιδιοκτήτες του καταστήματος!

Στις φωτογραφίες: 1. Τα δύο αδέρφια: Άρης (από αριστερά) και Αλέξης Αδάμος. 2. Εξωτερική άποψη του καταστήματος. 3. Στο βάθος του χώρου πώλησης, διακρίνεται η ενημερωμένη κάβα του καταστήματος. 4. Στιγμιότυπο από τη διαδικασία παραγωγής.

Έμφαση στον καφέ

Ο καφές αποτελεί έναν τομέα στον οποίο δόθηκε μεγάλη έμφαση. Η 'Εξη" δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πιο οργανωμένες καφετέριες. Η γωνιά του καφέ, είναι επιβλητική και με πλήρη εξοπλισμό, έτοιμη να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό πόστο με μεγάλη μπάρα, εξοπλισμένο με μια πολύ καλή μηχανή και επανδρωμένο με επαγγελματίες του καφέ. Συγκεκριμένα, δύο εξειδικευμένοι και έμπειροι baristas εναλλάσσονται σε δύο βάρδιες και απασχολούνται αποκλειστικά με την παρασκευή ιδιαίτερου καφέ. Παράλληλα, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μέσω μίας μεγάλης γκάμας ροφημάτων με βάση τη σοκολάτα, τον καφέ και το παγωτό, χυμούς και φρουτοσαλάτες.

Τεράστια γκάμα προϊόντων

Στο κατάστημα καθημερινά παρασκευάζονται περίπου 15 διαφορετικά είδη ψωμιού: κλασικό χωριάτικο (απλό ή με σουσάμι), τυρόψωμο, ελιόψωμο, μπαγκέτες (παραδοσιακή ρουστίκ μπαγκέτα που θυμίζει το γαλλικό στυλ με αλεύρι από πάνω, με σουσάμι, πολυτελείας, μαύρη ολικής, πολύσπορη), καρβέλια με καλαμπόκι, ψωμί ολικής άλεσης, κ.ά. Το πιο δημοφιλές είναι το παραδοσιακό, φτιαγμένο με ξινό προζύμι, χωρίς καθόλου μαγιά. Ένα βαρύ ψωμί που διατηρείται πολλές μέρες. Τέλος, υπάρχει και ένα μικρό καρβέλι με κάρδαμο και ένα ψωμί δημητριακών πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες, ιδανικό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους.

Δεκάδες είναι και οι κωδικοί στην κουλουροποιία, ενώ στον τομέα του γλυκού υπάρχει διαφοροποίηση από την κλασική ζαχαροπλαστική. Έχει δοθεί έμφαση στις τούρτες - κέικ με βουτυρόκρεμα και ζαχαρόπαστα, στα cupcakes, στα σιροπιαστά γλυκά (γαλακτομπούρεκο ατομικό και οικογενειακό, μπακλαβαδάκια, φωλιές, καταϊφάκια) και φυσικά στο... best seller τσουρέκι! Τέλος, μεγάλη ποικιλία από ολόφρεσκα σάντουιτς, σφολιατοειδή και «γαλλικά» κρουασάν.

«Η εξωστρέφεια είναι το Α και το Ω»

Όλη η φιλοσοφία του καταστήματος στηρίζεται στο τρίπτυχο: προσωπική επαφή, προσωπικό σέρβις, προσωπικές ανάγκες. «Το όνομά μας, αποτελεί εγγύηση. Είναι η καθημερινή συνήθεια που προσπαθούμε να δώσουμε στον κόσμο με ποιοτικά προϊόντα και"προσγειωμένες" τιμές. Όταν γίνονται σωστές επιχειρηματικές ενέργειες, το αποτέλεσμα βγαίνει πάντα θετικό. Βέβαια πρέπει να προσέξουμε το γεγονός ότι μπαίνουν πολλοί παίκτες στον κλάδο και αναγκαστικά το μερίδιο της πίτας της αγοράς μικραίνει. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε πάντα ανοιχτό μυαλό και ανοιχτά μάτια. Δεν πρέπει να χάνεις το τρένο της εξέλιξης, γιατί θα προχωρήσει και εσύ θα μείνεις πίσω. Δεν εφησυχάζουμε ποτέ...» μας επισημαίνει ο κ. Άρης Αδάμος και καταλήγει: «Το καταναλωτικό κοινό πλέον έχει γίνει ιδιαίτερα απαιτητικό. Γνώμονάς μας είναι η εξωστρέφεια, να γνωρίσουμε τις ανάγκες του πελάτη και να ανταποκρινόμαστε σ' αυτές...»

Κείμενο: Τάκης Κορμπάκης

Από το τεύχος 103 (Ιούλιος/Αύγουστος 2013) του περιοδικού Α-Ζ.