Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Top 7 fast casual trends
Top 7 fast casual trends

Η μελέτη του portal για τις 100 κορυφαίες τάσεις γύρω από το fast casual στις ΗΠΑ, το 2013, www.fastcasual.com, είναι αρκετά αποκαλυπτική. Ρίχνοντας μια ματιά στο Top7 παίρνουμε μια ιδέα και για τα trends που θα δούμε στην Ευρώπη το 2014... 

 01  Στο επίκεντρο το ελληνικό γιαούρτι: Το ελληνικό γιαούρτι εξακολουθεί να είναι ό,τι πιο hot στην κατηγορία των frozen yogurt shops, επειδή ξεχωρίζει για τη νοστιμιά του και για τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Αναμενόμενο, επομένως, μεγάλες αλυσίδες των ΗΠΑ, όπως TCBY, Pinkberry, Yogurtland, να το έχουν ήδη προσθέσει σε περίοπτη θέση στο menu τους.

 02  Το αλκοόλ μπαίνει στον κατάλογο: Μεγάλα brands (Freebirds, Smashburger, Noodles and Co.) αυξάνουν τις προσφορές σε μπίρες μικρών ζυθοποιείων, ενώ μικρότερες αλυσίδες (The Counter) προσφέρουν πιο καινοτόμα ροφήματα όπως milkshakes εμπλουτισμένα με αλκοόλ. Ακόμη και τα Chipotle έχουν αρχίσει να προβάλλουν cocktails, όπως margaritas στον κατάλογό τους. 

 03  Η αποθέωση του fusion: Είναι η τάση που τους τελευταίους μήνες μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το “Tava Indian Kitchen”, στο San Francisco, που βαδίζει στα βήματα του Chipotle: Σερβίρει μπολάκια με ρύζι, σαλάτες και burroti (ινδικά burritos) με επιλογές σος, πρωτεΐνη (κοτόπουλο, αρνί, τυρί paneer) και τσάτνεϊ. Αξιόλογη είναι και η προσπάθεια του “Bun Mee” στην ίδια αμερικανική πόλη που συνδυάζει βιετναμέζικα bahn mi, jalapenos, thai basil και κάρι, ενώ το “Miami Subs Grill” έχει λανσάρει ένα εξ ολοκλήρου latin menu.

 04  Υγιεινές προτάσεις με χαμηλές θερμίδες και βιολογικές Α' ύλες: Όλο και περισσότερες αλυσίδες στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση (Veggie Grill, Muscle Maker Grill). Εξάλλου, έρευνες (με πιο πρόσφατη αυτή του Ινστιτούτου Hudson) για το διάστημα 2006-2011, έδειξαν πως όσες επιχειρήσεις αύξησαν τους κωδικούς πιάτων χαμηλών θερμίδων, αύξησαν τις take-away πωλήσεις τους κατά 11% και κατά 5,5% σε in-store καταναλώσεις!

 05  Η pizza γίνεται προσωπική υπόθεση: Η pizza γίνεται σταδιακά η νέα αγαπημένη του fast casual, ωστόσο για να δούμε ποιο brand από τα ανερχόμενα Top That!, Uncle Maddio’s, Fresh Bros, Mod, Pie Five, Blaze θα κυριαρχήσει, φαίνεται ότι θα χρειαστεί λίγος καιρός. Κι αυτό γιατί τα περισσότερα ποντάρουν στην επιλογή των υλικών και την custom made δημιουργία mini pizza από τους πελάτες τους. Ακολουθούν τη λογική τού build-your-own pizza, δηλαδή, κάτι που μέχρι σήμερα δεν συναντούσαμε στη συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων.

 06  Η ανάδειξη των salad concepts: Σαν μανιτάρια ξεφυτρώνουν τα concepts που βασίζονται στην ιδέα του salad bar δίνοντάς του νέα πνοή. Το “The Big Salad” διαφημίζει πάνω από 17 εκ. τρόπους δημιουργίας σαλάτας, ενώ οι “salad chains” Big Apple, Sweetgarden, Saladworks και Chop’t στις ΗΠΑ, προσφέρουν ευρηματικούς κωδικούς. Στις new age σαλάτες πρωταγωνιστούν φρούτα, ψητά λαχανικά, τυρί, πικάντικοι ξηροί καρποί και πουρέδες κρεμμυδιών και πατάτας.

 07  Μενού χωρίς γλουτένη: Ένας στους 100 Αμερικανούς πάσχει από κοιλιοκάκη (δυσανεξία στη γλουτένη). Έτσι η αλυσίδα “Burger 21”, σε συνεργασία με το GIG (Gluten Intolerance Group) λάνσαρε ένα free gluten menu, αποτελούμενο από 21 πιάτα. Το menu περιλαμβάνει gluten-free Angus beef burgers σε gluten-free buns, γλυκοπατάτες, τηγανητές πατάτες κ.ά.  

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 50 (Σεπτέμβριος/Οκτώβριος 2013) του περιοδικού Snack and Coffee.