Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Τα 5 hot concepts της Νέας Υόρκης
Τα 5 hot concepts της Νέας Υόρκης

Η Νέα Υόρκη επαναλανσάρεται ως food capital. Το Food Service Europe & Middle East -κι εμείς μαζί του- αναζητά τις hot τάσεις που επικρατούν λίγο πριν τελειώσει το 2013 και αναρωτιέται γιατί όντως η Νέα Υόρκη αποτελεί ξανά ένα ενδιαφέρον case study.  

Λέγεται πως η αλήθεια των αριθμών είναι αδιαμφισβήτητη. Με 52 εκατομμύρια τουρίστες το 2012 -περισσότερους από κάθε άλλη φορά- και τα 11 εκατομμύρια να προέρχονται εκτός ΗΠΑ, η Νέα Υόρκη μοιάζει να βιώνει την καλύτερή της περίοδο. Όλοι αυτοί οι επισκέπτες ξόδεψαν πάνω από 36,9 δισεκατομμύρια σε εστιατόρια, bars, καταστήματα, μουσεία και ξενοδοχεία, γεγονός που αναδεικνύει τον τουρισμό στην 5η ισχυρότερη βιομηχανία της αμερικανικής μητρόπολης. Σήμερα, διαθέτει ένα ρεκόρ κλινών (91.000) με το εντυπωσιακό ποσοστό πληρότητας 87%. Και παρά την οικονομική κρίση, εδώ και λίγο καιρό υπάρχει ένας διάχυτος ενθουσιασμός για κατανάλωση πλέον εκτός σπιτιού. Και αυτό έχει δώσει άλλη πνοή στην επισιτιστική σκηνή απ’ όπου αναδύονται οι περίφημες hot τάσεις.

1 Retro/ Speakeasy. Οι παλιές καλές μέρες της Ποτοαπαγόρευσης αναβιώνουν στα speakeasy concepts. Η αγωνία της παρανομίας και η δημιουργικότητα που υπόβοσκε στα 20s’, σε μυστικά μέρη προφυλαγμένα από τα μάτια των αρχών όπου γίνονταν ξέφρενα πάρτι. Τα Beauty & Essex, ένα δίχωρο bar restaurant με πρόσβαση μέσα από ένα κατάστημα μουσικής όπου χρειάζεται οπωσδήποτε κράτηση, Sons of Essex όπου μπαίνει κανείς μέσα από ένα deli, PDT (Please Don’t Tell) ένα mini bar με 20 θέσεις, πρόσβαση μέσω ενός τηλεφωνικού θαλάμου και είσοδο με αριθμό προτεραιότητας!

2 Τα espresso bars. Εντυπωσιακή είναι η αναγέννηση των ανεξάρτητων coffee bars που κάτω από μια ιταλική θεματική ομπρέλα, κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε σχέση με τα μεγάλα brands τύπου Starbucks. Λέγεται ότι αυτή την στιγμή στη Νέα Υόρκη υπάρχουν περίπου 2.000 espresso bars, ανάμεσά τους τα Zibetto Espresso Bar, Abraco Espresso και Ninth Street Espresso, ιδιαίτερα στο Μπρούκλιν που αποτελεί το νέο hotspot της εναλλακτικής επισιτιστικής σκηνής. Και κάτι μας λέει πως τα καλύτερα έρχονται...

3 Τα bakery shops. Το ψωμί παραμένει στην ατζέντα. Με 27 σημεία, η αλυσίδα Le Pain Quotidien στην κορυφή των προτιμήσεων, ωστόσο υπάρχουν ανεξάρτητες bakeries με υψηλής ποιότητας προϊόντα, όπως η Sullivan Soho Βakery στο Soho, ενώ υπάρχουν και άλλες που επιδιώκουν την επέκταση. Για παράδειγμα η Magnolia Bakery που γνώρισε τη διασημότητα χάρη στο “Sex & the City” και πουλά σήμερα cupcakes στα 4 σημεία της στη Νέα Υόρκη, αλλά και στο Λος Άντζελες και το Ντουμπάι. και υπάρχει και συνέχεια με τα mini cupcakes να πωλούνται σε ένα από τα 11 Baked by Melissa (αλυσίδα από το 2008). Ακόμη και δημιουργική ασιατική αλυσίδα εστιατορίων Momofuku αποφάσισε να μπει στο γλυκό αυτό τομέα με το brand “Milkbar” και 6 μαγαζιά.

4 Και τα burgers είναι εδώ. Τα gourmet burgers άγγιξαν το κοινό μέσα από τα popburger, brgr Bar, Five Guys και BLT Burger (αυτό μας σύστησε τα burger με kobe). Ο τομέας αυτός γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη χάρη και σε πρωτοπόρους επιχειρηματίες όπως ο Danny Mayer που δημιούργησε το Shake Shack, ένα επιτυχημένο quick-service brand και άνοιξε το πρώτο ευρωπαϊκό σημείο στο Λονδίνο πριν από λίγους μήνες. Ο νέος χάρτης περιλαμβάνει τα Fatburger και Goodburger από την καλιφόρνια, αλλά και τη μίνι αλυσίδα Bareburger, που τη συστήνει μάλιστα και ο Guide Michelin.

5 Food trucks. Η «εισβολή» τους ξεκίνησε πριν από περίπου 4 χρόνια και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της νεοϋορκέζικης street σκηνής. Με προτάσεις φαγητού όλων των ειδών και για κάθε βαλάντιο, αυτή την στιγμή στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούν πάνω από 3.000 κινητά σημεία γρήγορου φαγητού που καλύπτουν κάθε απαίτηση και ανάγκη: βρίσκονται σε κάθε γωνιά και πολυσύχναστο δρόμο, πωλούν τα προϊόντα τους και μεταφέρονται σε άλλη γειτονιά!  

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 51 (Νοέμβριος/Δεκέμβριος 2013) του περιοδικού Snack & Coffee.