ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Νitro coffee on the rise - ο καφές γίνεται draught
Νitro coffee on the rise - ο καφές γίνεται draught

Η νέα τάση στον καφέ φέρει το εκρηκτικό άγγιγμα του αζώτου και έρχεται να ανατρέψει κάθε προηγούμενο με την ιδιαίτερη γεύση και την πρωτότυπη μορφή σερβιρίσματός του.

 

Ρεπορτάζ: Ίρις Χαριλάου

 

O Nitro Cold Brew αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας του καφέ και μέχρι στιγμής, αποτελεί και την πιο καινοτόμα μορφή του! Όπως όλες οι επαναστατικές εφευρέσεις, την παρθενική εμφάνισή του διεκδικούν πολλοί. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η ιδέα προέκυψε το 2012 στο specialty coffee shop Cuvee Coffee στο Όστιν του Τέξας από τον roaster της αλυσίδας Mike McKim, ο οποίος το λάνσαρε στην αγορά το 2014. Με την πρωτοτυπία του να ιντριγκάρει τους καταναλωτές, πολλές εταιρείες στην Αμερική αλλά και σε όλη την υφήλιο επένδυσαν στο νέο αυτό προϊόν. Στην Ελλάδα, έκανε την πρώτη του εμφάνιση πριν από δύο χρόνια, ενώ σταδιακά διεκδικεί ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Σήμερα ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν στον απαραίτητο εξοπλισμό για τη δημιουργία του και αναζητούν την βέλτιση μέθοδο απόδοσης ενός γευστικά και ποιοτικά ανώτερου ροφήματος. Το SNACK&COFFEE ήρθε σε επαφή με τέσσερις εταιρείες καφέ που έχουν ήδη λανσάρει το δικό τους προϊόν και μιλώντας με τους εξειδικευμένους συνεργάτες τους, παρουσιάζει τα σημεία αιχμής δίνοντας τις κατάλληλες πληροφορίες και κατευθύνσεις στους επαγγελματίες που επιθυμούν να βάλουν στον κατάλογό τους τον καινοτόμο καφέ. Η θερινή σεζόν άνοιξε και ο παγωμένος Nitro Cold Brew διεκδικεί τη θέση του ανάμεσα στα δημοφιλή ροφήματα!

 

Γεύση που κερδίζει την αγορά

Ως ένα ανερχόμενο coffee trend, ο καφές Nitro εξάπλωσε ταχύτατα τη φήμη του σε όλο τον κόσμο και η Ελλάδα ως κατεξοχήν χώρα με ανεπτυγμένη αγορά και αναρίθμητους coffee lovers, δεν θα μπορούσε παρά να το εντάξει στους κόλπους της. «Κάθε επιχείρηση καφεστίασης πρέπει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα προκειμένου να αποτελεί πόλο έλξης για τα άτομα που αποζητούν νέες προτάσεις στον καφέ. Πρόκειται για ένα ανατρεπτικό trend που δεν πρέπει να λείπει από τον κατάλογο των επιχειρήσεων», τονίζει ο Coffee Expert της Nestlé Hellas Χρήστος Σωτήρος. «Ο Nescafé Azera Nitro αποτελείται από εκλεκτές ποικιλίες Arabica & Robusta, των οποίων το γευστικό προφίλ έρχεται να ισορροπήσει η προσθήκη πεπιεσμένου αέρα, ο οποίος περιλαμβάνει και 78% άζωτο. Σαν αποτέλεσμα, αναδεικνύονται τα γλυκά χαρακτηριστικά του καφέ, ισορροπούνται οι οξύτητες και προσδίδεται μοναδική υφή στο σώμα του τελικού ροφήματος. Παράλληλα, το ρόφημα ψύχεται κατά το σερβίρισμά του με τελική θερμοκρασία τους 4°C», επισημαίνει. Οι γευστικές αρετές του πολύπλοκου αυτού ροφήματος κερδίζουν το κοινό που τον δοκιμάζει.«Ο κρύος καφές Nescafé Azera Nitro απευθύνεται στο κοινό που αρέσκεται στο να δοκιμάζει νέα ροφήματα. Πιστεύουμε πως το νεανικό ηλικιακό κοινό μεταξύ 18 – 25 ετών, το οποίο μπαίνει πλέον στον κόσμο του καφέ καταναλώνοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων, θα αγκαλιάσει το νέο αυτό ρόφημα», υπογραμμίζει ο Χρήστος Σωτήρος, ενώ η Nescafé Brand Manager της Nestlé Hellas, Γεωργία Αναγνώστου προσθέτει για τη θέση του στην αγορά και τη σύγκρισή του με τα ήδη υπάρχοντα παγωμένα ροφήματα. «Η πρόταση από το Nescafé αποτελεί μια νέα προσθήκη, καθώς διαφέρει από τους υπόλοιπους κρύους καφέδες τόσο στην όψη όσο και στη γεύση. Γευστικά έχουμε έναν γλυκόπιοτο καφέ, χωρίς να χρειάζεται η προσθήκη ζάχαρης. Στην όψη έχουμε την εμφάνιση του λεγόμενου «εφέ καταρράκτη», ενώ το ρόφημα έχει μόλις βγει από το σύστημα Nitro, καθώς παράλληλα σχηματίζεται σταδιακά μια απαλή, βελούδινη κρέμα. Τέλος, το ρόφημα καταναλώνεται χωρίς παγάκια ή καλαμάκι, κάτι που είναι αντίθετο σε αυτό που ήδη γνωρίζαμε για τον κρύο καφέ».

 

Ο Nescafé Azera Nitro αποτελεί το νέο μέλος της premium οικογένειας του Nescafé και θα κάνει το ντεμπούτο του σε λίγο καιρό στην ελληνική αγορά, απαντώντας στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή με μοναδική όψη και στρογγυλεμένη γεύση.

 

Μια αλλιώτικη εμπειρία καφέ

Οι ελληνικές εταιρείες που επενδύουν στην πρωτοτυπία του καφέ Nitro, παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή στο καταναλωτικό κοινό που το υποδέχεται με ενθουσιασμό. «Το Nitro Cold Brew είναι ένα επαναστατικό, δροσιστικό ρόφημα που ήρθε για να μείνει, αλλά και να αλλάξει τις γευστικές μας συνήθειες», τονίζει ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, Network Operation και R&D Director της Coffee Island. «Φανταστείτε έναν καφέ κρύας εκχύλισης, που διατηρεί όλα τα γευστικά χαρακτηριστικά της ποικιλίας που καβουρδίζουμε, δίνοντας ένα γλυκό ρόφημα χωρίς καμία προσθήκη ζάχαρης, με νότες σοκολάτας, καραμέλας και με φρουτένια επίγευση. Αν σε αυτό προσθέσουμε την εισαγωγή αζώτου (nitro), ώστε το ρόφημα να αποκτήσει πυκνή και βελούδινη κρέμα σε συνδυασμό με το μοναδικό σερβίρισμα με κάνουλα που εντυπωσιάζει, καταλήγουμε στον πρώτο παγωμένο draught καφέ της αγοράς». Η ασυνήθιστη διαδικασία που ακολουθείται για την παρασκευή του καφέ Nitro, του προσδίδει τα ιδιαίτερα αρωματικά και γευστικά του χαρακτηριστικά που τον κάνουν ξεχωριστό. Η εταιρεία Coffee Island μετά από μεγάλη έρευνα και δοκιμές του R&D τμήματός της, δημιούργησε μια μοναδική και πρότυπη, για τα ελληνικά δεδομένα, παραγωγή Nitro Cold Brew στην Πάτρα. Το καινοτόμο ρόφημα προσελκύει το καναλωτικό κοινό που ενδιαφέρεται να δει από κοντά την ιδιαίτερη πρόταση σερβιρίσματος που «μιμείται» την τεχνική της μπίρας στο βαρέλι, και φυσικά θέλει να τον γευτεί. «Το Nitro Cold Brew αποτελεί μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τον Έλληνα καταναλωτή, που ξεκινά με τη διαδικασία σερβιρίσματος draught, το γλυκό γευστικό προφίλ του, αλλά και τη κρεμώδη υφή του», επισημαίνει ο Senior Brand Supervisor της Coffee Island, Γιάννης Χαμηλός. «Η ξεχωριστή εμπειρία της κάνουλας και του Guiness effect που έχει στο ποτήρι, αποτελεί από μόνο του κίνητρο για τον καταναλωτή να μπει στη διαδικασία να δοκιμάσει το εν λόγω προϊόν. Σήμερα ελάχιστα σημεία καφεστίασης διαθέτουν Nitro Cold Brew. Ωστόσο, το αγοραστικό κοινό του αυξάνεται συνεχώς, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό ενός πολλά υποσχόμενου και επιτυχημένου προϊόντος».

 

To ιδιαίτερο σερβίρισμα με την κάνουλα Draught, δίνει στο τελικό ρόφημα εντυπωσιακή χρωματική διαβάθμιση. Η Coffee Island διαθέτει Nitro Cold Brew σε 37 καταστήματα, ενώ τα σημεία πώλησής του συνεχώς αυξάνονται.

 

Αλλάζει τα δεδομένα στα κρύα ροφήματα καφέ

Με δεδομένο ότι τα παγωμένα ροφήματα καφέ κατέχουν την υψηλότερη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, o καφές Nitro αναμένεται να τύχει ευρείας αποδοχής στο άμεσο μέλλον. Όπως αναφέρει ο Μάνθος Αρχοντάκης, «την πρωτοποριακή μέθοδο εκχύλισης παγωμένου καφέ Nitro παρουσιάσαμε με την Cup Coffee Roasters στη HORECA 2017 και τον τοποθετήσαμε στην αγορά τον Μάιο του ίδιου έτους. Οι αντιδράσεις ήταν ιδιαίτερα θετικές, γιατί ήταν πρωτόγνωρο για το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Ως ένα εντυπωσιακό και γευστικά πολύπλοκο ρόφημα, δημιουργεί την επιθυμία στους καταναλωτές να το δοκιμάσουν και φαίνεται να το επιλέγουν κυρίως οι λάτρεις του καφέ φίλτρου και των single origin. Όσον αφορά τη θέση του στην αγορά, θεωρώ ότι είναι ένα προϊόν που θα πάρει μερίδιο από ήδη εκπαιδευμένους καταναλωτές, όπως πήρε και το cold brew. Δεν αναμένουμε να αντικαταστήσει το freddo, αλλά σίγουρα είναι ένα νέο ρόφημα που ξεχωρίζει στο κατάλογό μιας επιχείρησης. Παρότι προς το παρόν είναι μικρό το ποσοστό επί των πωλήσεων, εάν το εμπιστευτεί ο κόσμος θα αποκτήσει σίγουρα και φανατικούς καταναλωτές».

 

 

Target group, οι νέοι!

Η Kudu Coffee Roasters παρουσίασε κι αυτή φέτος στην ελληνική αγορά το δικό της προϊόν. Ο Αθανάσιος Νικολής, head roaster στην εταιρεία τονίζει την προσοχή που πρέπει να δοθεί από τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να το εντάξουν στη γκάμα τους, αναφορικά με το κόστος και την τεχνική διαχείριση. «Όπως κάθε νέο προϊόν χρειάζεται το χρόνο του για να αποδώσει σωστά. Οι νέοι καταναλωτές το επιλέγουν καθώς αποτελεί μοναδική γευστική εμπειρία, ενώ η εντυπωσιακή όψη του κερδίζει ολοένα περισσότερους οπαδούς. Μένει να τον συστήσουμε στο ευρύτερο κοινό και να δούμε την καθιέρωσή του στο άμεσο μέλλον».