Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
MIKEL: Μια αναπτυσσόμενη αλυσίδα από τη Λάρισα
MIKEL: Μια αναπτυσσόμενη αλυσίδα από τη Λάρισα

Από το 2008 όταν δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα στη Λάρισα μέχρι και σήμερα, η αλυσίδα Mikel έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο με 6 καταστήματα στην πόλη και εντυπωσιακές καταναλώσεις καφέ!

Το πρώτο κατάστημα Mikel στην Λάρισα δημιουργήθηκε το 2008, όταν ύστερα από σχετική έρευνα αγοράς αναδείχθηκε η ανάγκη για δημιουργία νέων καταστημάτων Καφεστίασης στην πόλη. Το καφε-κεντρικό concept που πρότεινε το Mikel είχε τόσο μεγάλη επιτυχία που η γενική διεύθυνση αποφάσισε την ανάπτυξη δικτύου μέσω franchise και την ίδρυση της εταιρείας ΜΙΚΕΛ ΚΑΦΕ ΑΕ, αρμοδιότητα της οποίας θα ήταν η υποστήριξη και η ομαλή λειτουργία αυτού του δικτύου.

Το concept

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η αλυσίδα Mikel, η οποία μέσα σε 9 μόλις μήνες απέκτησε 4 ακόμη σημεία στην θεσσαλική πόλη. “Ιδρυτικά μέλη θεωρώ ότι είναι ένα σύνολο ανθρώπων της πόλης μας, που προσδιόρισαν την ανάγκη ίδρυσης μιας τέτοιου είδους και επιπέδου εταιρείας”, εξηγεί και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ελευθέριος Κυριακάκης, ο οποίος δραστηριοποιείται στον κλάδο του καφέ από το πρώτο μισό της δεκαετίας του ‘90. 

Το όνομα της εταιρείας αποτελεί αρκτικόλεξο των ονομάτων του ΔΣ, των ανθρώπων δηλαδή που άκουσαν τον παλμό της πόλης και σχεδίασαν και οργάνωσαν το αρχικό τους όραμα. “Παράλληλα αποτελεί και αρκτικόλεξο του moto μας ‘Maybe It’s Knowledge Entering Life’. Πιστοί στην σημειολογία και τον συμβολισμό, δηλώνουμε την αξία της γνώσης που χρειάζεται να υπάρχει στη ζωή όλων διαμέσου της εξειδίκευσης, που μας δίνει η ενασχόλησή μας με το είδος από το 1995 μέχρι σήμερα”, τονίζει ο κ. Κυριακάκης.

Έτσι, δημιουργήθηκε ένα brand το οποίο βασίστηκε στην εφευρετικότητα της ονοματοδοσίας, στην επιχειρηματική εμπειρία των διοικούντων, στα στοιχεία της τόλμης και της καινοτομίας που τους διέκρινε, στον συνδυασμό παραδοσιακής γεύσης και πολιτισμού των προϊόντων, αλλά και στην ενσάρκωση του όλου οράματος με τη βοήθεια του interior design κ. Σάκη Κυριακίδη.

Η Mikel σε αριθμούς

6 καταστήματα έχει η Mikel σήμερα στην Λάρισα.

40 τόνους καφέ ετησίως προσφέρει η αλυσίδα.

2 καταστήματα αναμένονται στην Θεσσαλονίκη.

10.000 καφέδες κατά μέσο όρο ημερησίως καταναλώνονται στα μαγαζιά Mikel.

Τα καταστήματα

Κάθε κατάστημα της αλυσίδας Mikel διακρίνεται για την άριστη οργάνωση των υποδομών του, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών του, την υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών, την υγιεινή των χώρων καθώς και τους κανόνες της εύρυθμης λειτουργίας του διασφαλίζοντας μία γκάμα προϊόντων ανωτέρου επιπέδου. Εξάλλου, τα καταστήματα είναι πιστοποιημένα από ιδιωτικό φορέα κατά το πρότυπο ISO 22000, τον έλεγχο εφαρμογής του οποίου κατέχει το τμήμα του Ποιοτικού Ελέγχου της εταιρείας.

Ο καφές στο επίκεντρο

Για τα Mikel η παρασκευή καφέ δεν είναι μια απλή υπόθεση. Μέσα από τη μακρόχρονη συνεργασία με τον κ. Γιάννη Ιωσηφίδη, ιδιοκτήτη της εταιρείας Καφέα ΑΕ, η αλυσίδα εξασφαλίζει στους πελάτες της έναν καφέ ποικιλίας Arabica, υψηλής ποιότητας, την οποία εγγυάται άλλωστε και το όνομα illy που τον συνοδεύει. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού και στην ορθή τοποθέτησή του στο χώρο, εξασφαλίζοντας έτσι την υψηλή ποιότητα προϊόντων και τον μεγάλο βαθμό παραγωγικότητας. Ενδεικτικό στοιχείο, η κατανάλωση της τάξης 10.000 καφέδων κατά μέσο όρο ημερησίως και των 40 τόνων καφέ ετησίως!

Εξειδικευμένο προσωπικό

Στην εταιρεία απασχολούνται πλήθος συνεργατών και εξειδικευμένων επιστημόνων, κατανεμημένοι κατάλληλα στα καταστήματα Mikel. Η εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων καθώς και η όποια μετεκπαίδευση του ήδη καταρτισμένου προσωπικού, όπως αυτή αναδεικνύεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της συνεργαζόμενης εταιρείας Georgia, όπου βρίσκεται και το τμήμα του Ποιοτικού Ελέγχου. Άπαντες οι εργαζόμενοι συνεργάζονται, ερευνούν, εκπαιδεύονται και εξελίσσονται για την παροχή απόλαυσης στους πελάτες τους.

Η κατάρτιση του barista

Η παρουσία των baristi είναι σημαντική και επιβεβλημένη σε όλα τα σημεία της αλυσίδας. Ο αριθμός τους διαφοροποιείται ανάλογα με το μέγεθος του κάθε καταστήματος, ωστόσο η κατάρτισή τους ακολουθεί συγκεκριμένα στάδια: το θεωρητικό, που αναφέρεται στους στόχους της εταιρίας, τις τεχνικές προδιαγραφές της θέσης εργασίας καθώς και όλο το θεωρητικό υπόβαθρο (όπως safety, GMPs, GHPs, χρήση και καθαριότητα εξοπλισμού κ.λπ.) που πρέπει ένας υπάλληλος να αποκτήσει για να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, το οποίο περιλαμβάνει επίδειξη παρασκευής ροφημάτων και πρακτική εξάσκηση. Η επιτυχία στο στάδιο αυτό διασφαλίζει την εισαγωγή στο επόμενο, δηλαδή στην μεταφορά του σε κατάστημα της εταιρείας και την εξάσκησή του σε πραγματικές συνθήκες. Όπου κρίνεται απαραίτητο, δε, η μετεκπαίδευση επιβάλλεται.

Στόχοι & όραμα

Με τον κλάδο της Καφεστίασης ακόμα και σε περιόδους κρίσης να αυξάνεται με ρυθμούς που κυμαίνονται μεταξύ 5-10% το χρόνο και την επιτυχία να εξαρτάται από την ύπαρξη σωστής εξυπηρέτησης, τον καφέ εξειδικευμένων γεύσεων και γενικότερα την ύπαρξη υψηλής ποιότητας σε όλους τους τομείς, η εταιρεία ΜΙΚΕΛ ΚΑΦΕ ΑΕ τολμά την επέκταση της εντός και εκτός Ελλάδας. Όπλο της αποτελεί το τρίπτυχο “take away-dine in-delivery”, δηλαδή τρεις υπηρεσίες που συνεισφέρουν στον τζίρο της εταιρείας, με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά να συγκεντρώνουν το take away και το dine in. Αυτή την στιγμή είναι υπό κατασκευή 2 καταστήματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ενώ στο τελικό στάδιο αξιολόγησης βρίσκονται οι υποψήφιοι franchisees για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Αθήνας. “Σε αυτό το όραμα της ανάπτυξης”, σύμφωνα και με τον κ. Κυριακάκη, “σύμμαχοί μας είναι και οι εκθέσεις, όπως η IBA στο Ντίσελντορφ ή η HOST στο Μιλάνο. Ξεχωριστή θέση, βέβαια, στις επισκέψεις μας έχει η μεγαλύτερη έκθεση της χώρας, η HORECA, η οποία μας δίνει ιδέες που μας ωθούν μπροστά”.

Τα hot spots της Mikel

Mikel radio. Όσοι ενδιαφερόμενοι μπαίνουν στο site της λαρισαϊκής αλυσίδας, το www.mikelcc.gr, και αναζητούν κάτι διαφορετικό, μπορούν να κλικάρουν πάνω στο banner του Mikel radio. Τι είναι αυτό; Πρόκειται για έναν ραδιοφωνικό σταθμό που παρέχει πλήθος μουσικών επιλογών μόνο στους online visitors και όχι στα καταστήματα.

Ειδική τηλεφωνική γραμμή για delivery. Η σημασία που δίνει η Mikel στην συγκεκριμένη υπηρεσία αποδεικνύεται από το γεγονός πως λειτουργεί για το σκοπό αυτό την ειδική γραμμή 801-700-7070. Πραγματοποιούνται 270 κλήσεις/ημέρα με μέσο χρόνο αναμονής τα 00:16 λεπτά, ενώ ο μέσος χρόνος ομιλίας με εκπρόσωπο αγγίζει τα 00:30 λεπτά.  

Έμφαση στα social media. Μια αναπτυσσόμενη αλυσίδα η οποία δίνει έμφαση στο δυναμικό target group της νεολαίας, όπως είναι η Mikel, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ισχυρή παρουσία στο twitter και στο fb. Το www.facebook.com/MikelCoffeeCompany έχει 8.347 φίλους οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να «ανεβάζουν» φωτογραφίες και posts.

Δυναμική online παρουσία. Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής και τις απαιτήσεις πλέον των καιρών, η αλυσίδα έχει δημιουργήσει ένα ντιζαϊνάτο και μοντέρνο site. Σύμφωνα με στοιχεία από την Google Analytics, μάλιστα, το www.mikelcc.gr δέχτηκε κατά τον προηγούμενο μήνα 3.912 επισκέψεις με μέσο όρο παραμονής στο site τα 02:39 λεπτά.

Και online παιχνίδια! Όσοι επισκέπτονται το site και το fb account της αλυσίδας μπορούν να ψυχαγωγούνται παίζοντας παιχνίδια. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: Παίζονται κατά μέσο όρο 254,7 παιχνίδια/ημέρα σε όλα τα μέσα (website, fb, mobile). Τις προτιμήσεις συγκεντρώνουν τα Slot Machine, Connected,  Μemory Game και Mikelable.

Στιλάτο delivery. Είναι γνωστό τοις πάσι πως το delivery για να είναι αποδοτικό χρειάζεται αμεσότητα και ταχύτητα και γι’ αυτό οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μηχανάκια. Η Mikel δίνει άλλον αέρα στη διανομή ροφημάτων και σνακ, έχοντας δημιουργήσει έναν... στόλο από βέσπες. Ποιος είπε εξάλλου πως και το delivery δεν έχει στιλ; 

Own brand προϊόντα Georgia

Η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης του σήματος Mikel απαιτούσε μια σαφέσταση ενίσχυση των γεύσεων που προσφέρονταν στα καταστήματα και είχαν ήδη κερδίσει τους καταναλωτές. Πρακτικά, η ανάγκη αυτή επέβαλε τη δημιουργία της εταιρείας Georgia όπου παρασκευάζονται τα νέα προϊόντα (όπως cakes, muffins, ποικιλία γλυκών και παγωτών) αποκλειστικά για τα καταστήματα Mikel.

 

Κείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 38 (ΣΕΠ-ΟΚΤ 2011) του περιοδικού στο Snack & Coffee