Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Ιδέες και τάσεις για τις φετινές γιορτές
Ιδέες και τάσεις για τις φετινές γιορτές

Αναζητήσαμε λύσεις έξυπνου και οικονομικού marketing εν μέσω κρίσης, παίρνοντας ιδέες από το εξωτερικό, που επιτάσσουν την επανα-χρησιμοποίηση παλαιών υλικών, την αναβίωση ξεχασμένων ρομαντικών εποχών με cocktail & desserts party. Δεκάδες είναι οι επαγγελματίες και οι coffee blogers του εξωτερικού, οι οποίοι κάνουν λόγο πλέον για τη μοναδική ευκαιρία που προσφέρει κάθε εορταστική περίοδος στις επιχειρήσεις Καφεστίασης για μια πιο δημιουργική επικοινωνία με τους πελάτες τους, την προσέλκυση νέων και τη δυνητική αύξηση των εσόδων τους. Εν μέσω της οικονομικής δυσπραγίας και της γενικότερης προβληματικής που πλήττει τη χώρα μας, ωστόσο, όλοι αναζητούν τα αποδοτικά εκείνα εργαλεία marketing τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα, γρήγορα και χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε γνώσεις, δεξιότητες και -εννοείται- χρήματα. Πρώτα απ’ όλα, λοιπόν, θα χρειαστεί να επανακαθορίσετε τους στόχους σας για το peak των ημερών, που δεν είναι άλλο από την Παραμονή Πρωτοχρονιάς, χωρίς φυσικά να αποκλείσουμε όλες τις υπόλοιπες μέρες. Η σωστή οργάνωση, η έγκαιρη προμήθεια των Α’ υλών μα πάνω απ’ όλα η επιθυμία για ευελιξία και προσαρμοστικότητα απέναντι σε κάθε εμπόδιο και δυσκολία, είναι ό,τι χρειάζεστε - και όχι μόνο για τις γιορτές αλλά και για όλη τη χειμερινή σεζόν. Και όλα αυτά μεταφράζονται σε 8 tips.

Latte art, η απόλυτη τάση

Ναι, κερδίζει έδαφος συνεχώς. Ναι, το βλέπουμε να κάνει την εμφάνισή του ακόμη και σε ροφήματα take-away ή delivery κλέβοντας τις εντυπώσεις και δίνοντας άλλη έννοια στα added value προϊόντα. Το latte art εμφανίζεται πιο δυνατό από ποτέ, είτε μιλάμε για τα all time classic σχέδια με αφρόγαλα είτε για τις φόρμες σε σχήμα αστεριού, δέντρου κ.λπ. που χρησιμοποιούν οι νεότεροι στο χώρο. Όπως και να έχει, προσδίδει την απαραίτητη εορταστική -και όχι μόνο...- πινελιά στα ροφήματα. Γι’ αυτό αξιοποιήστε την τέχνη του latte art και τους υπόλοιπους χειμερινούς μήνες με ανάλογα σχέδια.

Μετρώντας αντίστροφα το χρόνο με... δεκάδες events

  •  Προωθήστε τα events σας (happy hours, live, θεματικές βραδιές), αναρτώντας τα όχι μόνο σε κάποιον πίνακα ή μέσω flyers, αλλά σημειώνοντάς τα και σε ημερολόγια.

  •  Μια καλή λύση είναι να τοποθετήστε σε εμφανές σημείο ένα “advent calendar”, δηλαδή ένα ημερολόγιο που διαθέτει αριθμημένα παραθυράκια/κουτάκια.

  •  Αν και τα περισσότερα απ’αυτά έχουν αναρτημένους τους αριθμούς από το 1 έως το 24, κάντε τη διαφορά πηγαίνοντας μέχρι την Πρωτοχρονιά ή και τα Φώτα!

  •  Ιδανικά φτιάξτε το δικό σας με χαρτί, ύφασμα και θήκες για muffins που θα κολλήσετε μεταξύ τους. Μην ξεχάσετε να σημειώσετε με έντονο χρώμα τις ημέρες των events.

Signature ροφήματα

Κάθε μέρα αυτής της σεζόν πρέπει να είναι ξεχωριστή - ή τουλάχιστον είναι στο χέρι σας να φροντίσετε γι’ αυτό. Εντάξτε στο μενού με τους καφέδες ή/και τα ροφήματά σας, μερικές παρασκευές που θα εναλλάσσονται ίσως κάθε δύο-τρεις μέρες για παράδειγμα Peppermint Mocha, Vanilla Latte, Eggnog Latte κ.ο.κ. Τις Α’ ύλες συνήθως τις διαθέτετε στο μαγαζί σας, απλά θα χρειαστείτε μερικές συμπληρωματικές σύμφωνα με τις πρότυπες συνταγές που απαραίτητα θα δημιουργήσετε για το σκοπό αυτό και θα τις προβάλλετε μέσα από μια σχετική λίστα: Τυπώστε απλά ή/και έγχρωμα σχέδια και φωτο σε Α4, εναλλακτικά επιλέξτε την κατηγορία papercraft από τα e-shops του www.etsy.com).

Online εορταστικό κλίμα

Είναι βέβαιο πως έχετε ήδη επιμεληθεί τον όποιο στολισμό του καταστήματός σας με δέντρο, στολίδια κ.λπ. Αρκεί όμως μόνο αυτό ιδίως στη νέα ψηφιακή εποχή, όπου τα πάντα πάντα σχεδόν γίνονται μέσω Internet; Φροντίστε, λοιπόν, και το site σας αλλά και κάθε online παρουσία σας. Προσθέστε χαρούμενα banners σε έντονα χρώματα με τις γνωστές γιορτινές φιγούρες, δώστε ευχές και κάντε εορταστικές αναρτήσεις προβάλλοντας παράλληλα τα special menu σας ή τις εκδηλώσεις σας. Ακολουθήστε το παράδειγμα αρκετών blogs του εξωτερικού και μεγάλων αλυσίδων της εγχώριας αγοράς, υιοθετώντας διαγωνισμούς με έπαθλο π.χ. ένα κέρασμα, ή ακόμη καλύτερα ένα φωτογραφικό διαγωνισμό με θέμα για παράδειγμα “Η πρώτη μέρα του χρόνου με έναν καφέ στο χέρι”. Στόχος σας είναι να βρίσκεστε σε επαφή με φίλους/followers/θαμώνες/νέους πελάτες - και αυτός ο τρόπος δεν κοστίζει παρά ελάχιστα!

Δώστε έμφαση στο brunch της επόμενης μέρας!

  • Εάν έχετε αποφασίσει να προσφέρετε ένα brunch στους πελάτες σας, θα πρέπει να εγκαταλείψετε την ιδέα του New Year’s Eve party και να προετοιμαστείτε από πριν.

  • Συνδυάζοντας τη λογική του πρωινού (breakfast) αλλά και του μεσημεριανού (lunch), το συγκεκριμένο γεύμα σερβίρεται αργά το πρωί και υποκαθιστά το μεσημεριανό.

  • Και τι περιλαμβάνει; Φρούτα, γιαούρτι, γάλα, δημητριακά, cookies, πίτες, ομελέτες, ποικιλία τυριών και αλλαντικών, καφέ, χυμούς, κρασί και -γιατί όχι;- σαμπάνια!

    Η ώρα του cocktail party

    Όπως και να το δει κανείς, αποτελεί την πλέον συνηθισμένη και αγαπημένη μορφή party για τις γιορτινές ημέρες. Απαραίτητο συστατικό, φυσικά, τα cocktails τα οποία κινούνται από τις πιο κλασικές μέχρι τις πιο προχωρημένες μίξεις με τη συνδρομή μπαχαρικών, φρούτων και σοκολάτας. Μην θεωρήσετε όμως πως η προετοιμασία του είναι κάτι απλό: Χρειάζεται σωστή οργάνωση, προμήθεια των υλικών σας, σύμφωνα με τις πρότυπες συνταγές της cocktail list σας. Επίσης, να επιμεληθείτε και ένα μενού με συνοδευτικά, από πλατό τυριών και αλλαντικών μέχρι μίνι μπρουσκέτες και κρακεράκια με κρέμα τυριών με αμύγδαλα, σφηνάκια παντζαρόσουπα, γαρίδες σε κρούστα σουσαμιού με σάλτσα ταραμά κ.λπ.

    Κάντε μικρά και γλυκά δωράκια στους πελάτες σας

    Φροντίστε με κάθε αγορά ενός ροφήματος για take away ή για delivery να κάνετε μικροσκοπικά δωράκια στους πελάτες σας, όπως ζαχαρωτά μπαστούνια και cookies.

    Αυτός είναι εξάλλου αναγνωρισμένος διεθνώς ως ένας από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους εκδήλωσης της ανταποδοτικότητας της εμπιστοσύνης των πελατών σας!

    Ύστερα από έρευνα αγοράς μπορείτε να δείτε τι σας συμφέρει περισσότερο, π.χ. να φτιάξετε δικά σας cookies ή να επιλεξετε έναν κωδικό από την εγχώρια αγορά;

    Champagne & dessert party

    Αποτελεί μια ιδέα που κερδίζει συνεχώς έδαφος, όπως εξάλλου είδαμε και στις σελίδες των περιοδικών “The Party Dress” και “Inspired Ideas”, αλλά και σε e-shops όπως το William-Sonoma και blogs ανά τον κόσμο. Πρωταγωνιστές αναδεικνύονται η σαμπάνια και όλοι οι αφρώδεις οίνοι -ίσως με μια προτίμηση στα ροζέ spumanti- τα οποία πέρνουν τη θέση τους πάνω σε ειδικά διαμορφωμένους πάγκους, πάντα στην κατάλληλ θερμοκρασία διάθεσης. Για να συμπληρωθεί το όλο σκηνικό, απαραίτητο είναι να τοποθετήσετε σε μεγάλες γυάλες και ανά κατηγορία τα γλυκά συνοδευτικά τους. Πρόκειται για τα cake pops και τα θεματικά cupcakes (με το 2013 φτιαγμένο από ζαχαρόπαστα), τα tiramisu bon bon με τα σοκολατάκια και τα ποτηράκια με τη σοκολατένια μους, αλλά και τις μαρέγκες και τις φιορεντίνες με λευκή σοκολάτα. Και φυσικά, τα πολύχρωμα macarons στα γνωστά stands των 3-4 επιπέδων κ.ο.κ.   

Κείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 45 (ΝΟΕ/ΔΕΚ 2012) του περιοδικού Snack and Coffee.