Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Γρήγορη εστίαση 2013. Στο επίκεντρο οι νέες τεχνολογίες
Γρήγορη εστίαση 2013. Στο επίκεντρο οι νέες τεχνολογίες

Το QSRweb.com στην ετήσια πρόβλεψή του κατέγραψε το πώς διαμορφώνεται ο τομέας της Γρήγορης Εστίασης στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στις καινούριες τάσεις ξεχωρίζουν οι νέες τεχνολογίες από iPad, social media και mobile apps μέχρι QR codes και free WiFi spots.

 01  Ψηφιακό μενού:

Αναμένεται να αποτελέσει τον κανόνα και όχι την εξαίρεση σε όλες τις επισιτιστικές επιχειρήσεις για τα επόμενα χρόνια, καθώς τα κόστη για την εφαρμογή και εγκατάσταση τέτοιων τεχνολογικών συστημάτων φαίνεται πως βαίνουν μειούμενα. Στη χώρα μας η αρχή έχει ήδη γίνει με επιτυχία καθώς τα πρώτα iPads στο new age κατάστημα των Goody’s στην Κηφισιά είναι γεγονός και φιλοξενούν τα ψηφιακά μενού παράλληλα με τα κλασικά προς διευκόλυνση των πελατών.

 02  Στοχευμένο marketing:

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι το marketing για κάθε επισιτιστική επιχείρηση. Στην περίπτωση αυτή, όμως, δεν μιλάμε για μια ακόμη μέθοδο ή στρατηγική, αλλά κυρίως για το γεγονός πως οι μεγάλες QSR επιχειρήσεις πλέον θέτουν το στοχευμένο marketing στο επίκεντρο. Λαμβάνουν δηλαδή υπόψη σοβαρά πια ως βασικούς “παίκτες” τόσο το λατινοαμερικανικό κοινό, όσο και τους new age καταναλωτές που αναζητούν διαρκώς κάτι καινούργιο, και στις γεύσεις και στους τρόπους επικοινωνίας. Η ενέργειά τους αυτή μεταφράζεται στην ανάδειξη των δίγλωσσων διαφημιστικών εκστρατειών, αλλά και του messaging μέσω Internet, social media και mobile apps στα μέγιστα όπλα marketing και για το 2013.

 03  Η χρονιά των προσφορών:

Είναι αναγκαία φέτος η αναπροσαρμογή τιμών και menu στα νέα οικονομικά δεδομένα. Καθώς οι επιχειρήσεις Γρήγορης Εστίασης προσπαθούν να συμβαδίσουν με τον αναπτυσσόμενο κλάδο του fast casual, επενδύουν σε καινοτομίες και υψηλότερη ποιότητα. Ωστόσο, τα μαγαζιά αυτά ενδυναμώνουν τις προσφορές τους για να προσελκύσουν όσους τελικούς καταναλωτές δρουν με γνώμονα την τιμή. Μέσα στο 2013 τα Wendy’s π.χ, στοχεύουν στην ανάπτυξη του προγράμματος “Right Price, Right Size”, με προϊόντα που θα αποτελούν τον πυρήνα στην τιμή των 99 cents.

 04  Διαμαρτυρίες & αποδοτικότητα:

Όλοι θυμόμαστε τις περσινές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας εργαζομένων έξω από καταστήματα Εστίασης σε αμερικανικές πόλεις, με πρωτεργάτες το προσωπικό των Starbucks και των McDonald’s σε Νέα Υόρκη και Σικάγο. Το κίνημα που θέλει τους εργαζόμενους να διεκδικούν καλύτερα μεροκάματα αλλά και το δικαίωμα στο συνδικαλισμό αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον αφού θα δώσει άλλη προοπτική στην αποδοτικότητα το 2013. Ίδωμεν...

 05  Mobile τεχνολογία:

Η εν λόγω τεχνολογία αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Οι QR codes που βρίσκονται σχεδόν παντού πια, οι robust apps για τα διαδεδομένα iPhone και iPad, οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων, αποτελούν δεδομένα τα οποία ο QSR τομέας λαμβάνει σοβαρά υπόψη. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί πως πέρσι, brands όπως Tim Hortons, Dunkin’ Donuts, Starbucks, KFC και Taco Bell άρχισαν να ενσωματώνουν αυτή την πλατφόρμα, ενώ τα Burger King, τα Subway, ακόμη και πιο μικρές αλυσίδες συνεχίζουν τις δοκιμές.

 06  Ανταγωνισμός:

Αναμένεται ακόμη πιο έντονος φέτος, αφού οι επώνυμες αλυσίδες όπως τα Wendy’s, τα Burger King και τα Arby’s πέτυχαν μια αξιοσημείωση ανάκαμψη, ενώ εμφανίζονται και παίκτες από άλλους τομείς. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το αναπτυσσόμενο fast casual “Panera Bread” που προσθέτει ολοένα και περισσότερα drive-thru στο δίκτυό του, ο ραγδαία εξελισσόμενος τομέας των C (convenience)-stores αλλά και οι casual dining αλυσίδες που υιοθετούν ευέλικτα μοντέλα εξυπηρέτησης μοντέλα.

 07  Το moto των πελατών: η άνεση

Υπηρεσίες όπως η παροχή catering και το delivery αναπτύσσονται περισσότερο (το Burger King Delivery επεκτάθηκε σε 5 πολιτείες των ΗΠΑ σε λιγότερο από ένα χρόνο), τα πολλαπλά drive-thru και σημεία για ταχύτατη εξυπηρέτηση και take-away θα είναι πανταχού παρόντα, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις θα επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας τους, όπως πχ τα McDonald’s που πειραματίζονται με την προσφορά πρωινών γευμάτων και μετά τα μεσάνυχτα. Επίσης, η ανακαίνιση και η αναδιαμόρφωση μαγαζιών θεωρείται πλέον απαραίτητη και περιλαμβάνει ό,τι θα μπορούσε να καταστήσει την παραμονή των πελατών άνετη, όπως επίπεδες τηλεοράσεις, υπολογιστικά συστήματα κ.ο.κ. (τα Dunkin’ Donuts εγκαινίασαν την υπηρεσία δωρεάν χρήσης WiFi ).

 08  Νέες τάσεις στο menu:

Σύμφωνα με την έρευνα τα παιδικά menu θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται σύμφωνα με τις επιταγές της διατροφολογίας, ενώ το ψωμί αναδεικνύεται ως ένα βασικό προϊόν. Το πρωινό γεύμα αναπτύσσεται με καταιγιστικούς ρυθμούς ενώ όλο και περισσότερα brands, όπως τα Wendy’s, Good Times και Taco Bell κάνουν δυναμική είσοδο στο κομμάτι αυτό. Ομοίως και όσον αφορά τα snacks ανάμεσα στο μεσημεριανό γεύμα και το δείπνο: οι αλυσίδες εντάσσουν στους καταλόγους τους επιλογές σε... μέγεθος μπουκιάς, “κοινόχρηστα” προϊόντα και specialty ροφήματα. Τα Taco Bell, ενδεικτικά, ανακοίνωσαν πρόσφατα πως θα λανσάρουν μέσα στη χρονιά ζώνες “Happier Hour” για snacks και μόνο, στα ομώνυμα σημεία στη Νέα Υόρκη.

 09  Online & social media marketing:

Σχεδόν η απόλυτη τάση του 2012 και θα παραμείνει στην κορυφή! Πολλά brands αναμένεται να κατακλύσουν τα social media με ιδέες τόσο για νέα πιάτα όσο για και menu, να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες πελατών και σχόλιά τους για σκοπούς marketing, να εγκαινιάσουν καινούργια κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας, όπως το Pinterest και το Instagram, αλλά και να εντατικοποιούν τα social promotions τους, όπως τα Dunkin’ Donuts που διενεργούν διαγωνισμούς μέσω Twitter κάθε μήνα. Η εταιρεία ερευνών NPD ανέφερε πως το 6% των επισκέψεων σε εστιατόρια κατά το πρώτο τέταρτο του 2012 έφερε βασικές επιρροές από το online marketing, που πλέον θεωρείται “must-have”.

 10  Καινούργιες αγορές:

Κι όμως υπάρχουν ακόμη νέες που περιμένουν να κατακτηθούν προκαλώντας αισιοδοξία στον συγκεκριμένο τομέα! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γνωστή αλυσίδα με τα αρτοποιήματα κανέλας Cinnabon που μόλις έκανε την είσοδό της στη Λιβύη, την ίδια στιγμή που κολοσσοί όπως τα McDonald’s και τα Burger King αναζητούν λύσεις εφοδιαστικής αλυσίδας, προκειμένου να μεταφέρουν τα brands τους μέχρι τη Σιβηρία. Τουλάχιστον, τα πρώτα φαίνεται πως τα κατάφεραν αφού μέσα στο 2013, προγραμματίζουν να ανοίξουν το πρώτο κατάστημα με vegeterian menu κοντά στον ιερό ναό Vaishno Devi, στην περιοχή Jammu & Kashmir στις Ινδίες.

Kείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 46 (ΙΑΝ/ΦΕΒ 2013) του περιοδικού Snack and Coffee.