Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Frozen yogurt, το παγωμένο επιδόρπιο που κάνει θραύση στην Ελλάδα
Frozen yogurt, το παγωμένο επιδόρπιο που κάνει θραύση στην Ελλάδα

Όταν έκανε την εμφάνισή του πριν από λίγο καιρό, όλοι μιλούσαν για ένα καινοτομικό προϊόν, το οποίο ωστόσο κανείς δεν φανταζόταν πως θα σημείωνε τέτοια διείσδυση στην εγχώρια αγορά. Το “frozen yogurt boom” είναι γεγονός και ήρθε η ώρα να το αποκωδικοποιήσουμε!

Τα πρώτα δείγματα frozen yogurt έκαναν την εμφάνισή τους στη δεκαετία του ’70 στις ΗΠΑ: στην New England το “Frogurt” από τον HP Hood, αργότερα το συσκευασμένο “Humphreez Yogart” και το “Danny” που λανσαρίστηκε από την Danone κ.ά. Πρόκειται για κάποιες προσπάθειες δημιουργίας γιαουρτιού που θα είχε μια μορφή παγωτού-γρανίτας-σορμπέ με λίγες θερμίδες. Οι καταλωτές, ωστόσο, φαίνεται πως δεν ήταν και τόσο έτοιμοι για κάτι τέτοιο, οπότε η συνταγή εμπλουτίστηκε με γενναίες δόσεις ζάχαρης. Υπό αυτή τη μορφή, το προϊόν απογειώθηκε με τις πωλήσεις του να αγγίζουν τα 25 εκ. δολάρια το 1986, ενώ στις αρχές των ‘90s κατείχε το 10% περίπου της αμερικανικής αγοράς των παγωμένων επιδορπίων. Στο πέρασμα του χρόνου, το προϊόν εξελίχθηκε και ενισχύθηκε κατά πολύ από την παράλληλη ανάδειξη frozen yogurt bars, brands (και συσκευασμένων retail προϊόντων) και αλυσίδων σε όλο τον κόσμο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα “Snog”, “yo Mama”, “Freshberry”, “yogurtology.com”,”Lakoocha”, “Top It”, “Yogurtland”, “Tutti Frutti”, “Menchie’s”, “Freesia”, “Fritzy’s”, “Sunberry” και άλλα.

Το concept

Πρόκειται για μοντέρνους χώρους (take-away ή επιτόπιας κατανάλωσης) που χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακό interior design, είτε σε πολύ έντονες φρουτώδεις αποχρώσεις (πορτοκαλί, κίτρινο, κόκκινο), είτε σε αφαιρετικούς λευκούς με γκρι, lime και πιο παστέλ τόνους, προκειμένου να δημιουργείται το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο θα αναδεικνύεται απόλυτος πρωταγωνιστής το frozen yogurt. Αυτό επιτυγχάνεται αφενός με την ύπαρξη συνήθως compact, επιτραπέζιων μηχανών, ειδικά κατασκευασμένων για την παραγωγή του παγωμένου γιαουρτιού, η εξαγωγή του οποίου γίνεται μέσω ειδικής κάνουλας (μία ή δύο, ανάλογα με τις γεύσεις γιαουρτιού, θυμίζοντας κατά πολύ τις μηχανές soft παγωτού) και αφετέρου με την ύπαρξη βιτρινών και προθηκών, όπου φιλοξενούνται όλα τα συνοδευτικά και οι γαρνιτούρες: μπισκότα, σιρόπια, toppings, ξηροί καρποί, ζαχαρωτά κ.λπ. Η μορφή αυτή ισχύει πάνω-κάτω για όλα τα frozen yogurt bars, επηρεάζοντας φυσικά και τις αντίστοιχες ελληνικές επιχειρήσεις. Στη χώρα μας τα μαγαζιά αυτά εμφανίστηκαν με απόσταση μηνών μεταξύ τους και αποτέλεσαν την υλοποίηση φιλόδοξων projects. Για παράδειγμα, η νεαρή κ. Τζίνα Γιαννουλάκη μάς μιλά για το καθαρά ελληνικό FYC που λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη: “Ο κόσμος αρχικά ήταν πολύ διστακτικός, γιατί δεν ήξερε τι ήταν το προϊόν, ωστόσο σιγά-σιγά εξοικειώθηκε και μπορώ να μιλήσω πλέον για σταθερούς πελάτες”. Ο κ. Γιώργος Ρομανός εξηγεί για το YASU: “Πρόκειται για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, που πρωτοστάτησε στη νέα για την Ελλάδα τάση του frozen yogurt και σημείωσε πρωτοφανή επιτυχία. Κι αυτό γιατί το παγωμένο γιαούρτι που διαθέτουμε είναι 100% δική μας συνταγή, με βασικό συστατικό το φρέσκο ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι”.

Στο επίκεντρο το γιαούρτι

Βασικό συστατικό του frozen yogurt, είναι το γιαούρτι, το οποίο επεξεργάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να πάρει τη μορφή παγωμένου επιδορπίου. Τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα και με τον κ. Μήτο που “τρέχει” το concept του SNOYO “το τελικό προϊόν είναι ελαφρώς πιο ρευστό από το παγωτό, καθώς είναι χαμηλότερο σε λιπαρά (λόγω της χρήσης του γάλακτος αντί της κρέμας γάλακτος). Κατά την παρασκευή του χρησιμοποιείται φρέσκο ελληνικό γιαούρτι και -σε μας- ελληνικό γάλα. Είναι απολύτως υγιεινό έδεσμα διότι δεν περιέχει ζάχαρη και ως εκ τούτου δεν παχαίνει παρόλο που αποτελεί έναν απίστευτα γευστικό πειρασμό που μπορεί να καταναλώνεται άφοβα από μικρούς και μεγάλους”. Όπως μας τονίζει και η κ. Γιαννουλάκη “το frozen yogurt αποδεικνύεται κατάλληλο για διαβητικούς, για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη” ή ακόμη και για όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη. Αποτέλεσμα; Ένα παγωμένο υγιεινό επιδόρπιο με all year round καταναλώσεις!

Η ανάπτυξη

Η αποδοχή του frozen yogurt από το ελληνικό κοινό, η ανάπτυξη των ήδη υπάρχουσων επιχειρήσεων, αλλά και η είσοδος νέων σημάτων (ελληνικών ή του εξωτερικού) φαίνονται δεδομένα, παρά την οικονομική κρίση. Στα πλαίσια αυτά, η κ. Γιαννουλάκη εντάσσει στα μελλοντικά της σχέδια “τη διατήρηση της ανοδικής πορείας του FYC και την επέκτασή του μέσω franchising σε όλη την Ελλάδα”. Τη μέθοδο αυτή έχει επιλέξει και ο κ. Μήτος για την ανάπτυξη του SNOYO στην ελληνική επικράτεια, ενώ το YOGEN FRUZ επεκτείνεται με τέσσερα σημεία σε Σπέτσες, Ν. Ψυχικό, Κεφαλάρι και Ναύπλιο μέχρι και τον Ιούνιο. Ανάλογες είναι και οι κινήσεις της αλυσίδας YASU, που σύμφωνα με τον κ. Ρομανό, “θα ανοίξει ακόμη τέσσερα εταιρικά καταστήματα μέσα στο 2012”.

Frozen yogurt ID

• Η λογική στην οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη ιδέα προέκυψε από την αναζήτηση μιας υγιεινής εναλλακτικής επιλογής του soft παγωτού.

• Συνήθως δεν περιέχει ζάχαρη και γλουτένη, οπότε μπορεί να καταναλωθεί από διαβητικούς και άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη.

• Έχει λιγότερες θερμίδες και λιπαρά από ένα παγωτό, οπότε μπορείτε να το προωθήσετε ως την ιδανική low-fat/calories επιλογή σε άτομα που ακολουθούν συγκεκριμένη διατροφή.

• Στα frozen yogurt bars παρέχονται δεκάδες custom-made επιλογές, δηλαδή ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μια γεύση γιαουρτιού (απλή ή με φρούτο) και να την εμπλουτίσει με ξηρούς καρπούς, σιρόπια, κ.ο.κ.

Frozen yogurt bars στην Ελλάδα

FYC

Με χρώματα... γαλανόλευκα, η κ. Γιαννουλάκη έκανε το όνειρο του δικού της επιχειρείν πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Το μαγαζί διαθέτει ανοιχτό παρασκευαστήριο, ώστε να μπορεί ο κόσμος να βλέπει τη διαδικασία παρασκευής του frozen yogurt και κάθε γευστικής πρότασης όπως η περίφημη “πυραμίδα”.

YASU

Το ντιζαϊνάτο concept του κ. Ρομανού απευθύνει ελληνικό χαιρετισμό από τα εταιρικά καταστήματα σε McArthur Glen Athens και The Mall Athens στο Μαρούσι. Το βασικό και κύριο συστατικό του παγωμένου γιαουρτιού τους είναι το φρέσκο ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, που δίνει ξεχωριστή γεύση στο τελικό προϊόν.

YOGEN FRUZ

Η καναδέζικη αλυσίδα ήρθε και στη χώρα μας με μαγαζιά στα Athens Metro Mall, Μαρίνα Φλοίσβου και Village Park Renti. Σε όλα τα σημεία διατίθενται συνδυασμοί frozen yogurt με φρέσκα φρούτα, που κόβονται μπροστά στα μάτια των πελατών, ενώ μπορούν να δημιουργήσουν και δικούς τους συνδυασμούς γεύσεων.

SNOYO

Ένα ελληνικό concept-to-grow που υπό τη διεύθυνση του κ. Δημήτρη Μήτου, αναμένεται σύντομα να ανοίξει τα πρώτα καταστήματα. Στο επίκεντρο, το φρέσκο ελληνικό γιαούρτι και το ελληνικό γάλα που συνθέτουν ένα απολύτως υγιεινό έδεσμα, το οποίο προτείνεται άφοβα για κατανάλωση από μικρούς και μεγάλους.

 

Κείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Από το τεύχος 41 (ΜΑΡ-ΑΠΡ 2012) του περιοδικού Snack & Coffee