Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Frozen Yogurt, κυρίαρχη τάση ή μόδα που θα περάσει;
Frozen Yogurt, κυρίαρχη τάση ή μόδα που θα περάσει;

Το frozen yogurt είναι ένα προϊόν που εμφανίστηκε μέσα στην κρίση για να «δροσίσει» μια διψασμένη αγορά για κάτι καινούριο. Από τότε, έχει κυριαρχήσει μέσω κυρίως αλυσίδων, αλλά και -σε μικρότερη έκταση- μεμονωμένων σημείων. Σήμερα, θέλοντας να σκιαγραφήσουμε την εξέλιξη του «φαινομένου», προσεγγίσαμε τους ειδικούς, τους ανθρώπους δηλαδή πίσω από γνωστά brands frozen yogurt, που μας μίλησαν για την ανάπτυξη του trend και τις μελλοντικές προοπτικές του...

Το σωστό timing...

Έχοντας γράψει χρυσές σελίδες πωλήσεων στις ΗΠΑ, από το 1985, το frozen yogurt εμφανίστηκε δυναμικά στην Ελλάδα μόλις το 2010. «Είχαν γίνει απόπειρες και τη δεκαετία του ’90, αλλά δεν πέτυχαν. Ήταν θέμα timing», μας λέει ο κ. Σαββίνος, διευθύνων σύμβουλος της «Παγωτά Δωδώνη», που διαθέτει και τη μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων frozen yogurt στην Ελλάδα, «Chillbox», με περισσότερα από 30 καταστήματα. Είναι γεγονός πως τόσο οι επιχειρηματίες, όσο και οι καταναλωτές, αναζητούσαν την ίδια περίοδο κάτι καινούριο και οικονομικό που να απαντά και στις ανάγκες του σύγχρονου lifestyle για πιο προσεγμένη υγιεινή διατροφή. Η κα Παπιδάκη, υπεύθυνη ανάπτυξης δικτύου της αλυσίδας Yoging (έξι σημεία) φαίνεται να συμφωνεί με αυτή την άποψη: «Ο Έλληνας έβαλε το frozen yogurt στην καθημερινότητά του και οι επιχειρηματίες το αντιμετωπίζουν σαν μια καλή επένδυση».

Δυναμική τάση ή «φούσκα»;

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η εγχώρια αγορά της Μαζικής Εστίασης αποτελεί για πολλούς ανθρώπους του κλάδου το “ελληνικό παράδοξο”. Αν και η δυναμική της φαίνεται να είναι πολύ συγκεκριμένη, ωστόσο υπάρχουν είδη καταστημάτων που μοιάζουν να μονοπωλούν ανά περιόδους την προτίμηση του κοινού. Τα σημεία πώλησης frozen yogurt ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία.

«Αυτό που συμβαίνει σήμερα έχει και μια διάσταση «πυροτεχνήματος» και είναι δυσανάλογο της πραγματικής δυναμικής της αγοράς», αναφέρει η κα Μπρέστα, Strategy Director της αλυσίδας Selatrevo, που αποτελεί το πρόσφατο εγχείρημα της DGK Foods με τη συνεργασία και την υποστήριξη της Γρηγόρης Μικρογεύματα. Σύμφωνα με την κα Μπρέστα, «η δημιουργία ενός τέτοιου καταστήματος θεωρήθηκε από πολλούς η προφανής διέξοδος στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα, ως επιχειρηματική δραστηριότητα». Αντίστοιχα, η κα Δέσποινα Παπαγιάννη, ιδιοκτήτρια του «I love Yogurt» στη Γλυφάδα θεωρεί ότι «η αγορά δεν αντέχει άλλα μαγαζιά», ενώ ο κ. Χαράλαμπος Σαββίνος (“Chillbox”) συμπληρώνει ότι η αγορά «θα βρει την ισορροπία της το 2013 και τελικά θα ξεκαθαρίσει το 2014».

Η ποιότητα στην πρώτη γραμμή

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες, καθοριστικό ρόλο στην ταχύτερη ανάπτυξη του trend παίζει η ποιότητα των προϊόντων. Η κα Τζίνα Γιαννουλάκη, ιδιοκτήτρια του πρώτου καταστήματος frozen yogurt στη Β. Ελλάδα, «FYC», επιβεβαιώνει αυτή τη θέση: «Οι πελάτες επιστρέφουν σ’ αυτό που θεωρούν καλό και ποιοτικό παγωμένο γιαούρτι. Κι αυτό το διαπιστώνουμε από την πελατειακή μας βάση που έχει πια εδραιωθεί». Ο κ. Γιώργος Απόκκωτος, διευθυντής ανάπτυξης της αλυσίδας «Yoomoo» (με 4 σημεία) συμφωνεί ότι η ποιότητα είναι προϋπόθεση επιτυχίας και θίγει την εποχικότητα της τάσης, λέγοντας ότι αν και το frozen yogurt στέκεται πολύ καλά σ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, εξακολουθεί να παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων τους θερινούς μήνες. Τέλος ο κ. Γιώργος Ρωμανός, ιδιοκτήτης της αλυσίδας «Yasu» (με δύο σημεία), που δραστηριοποιείται χρόνια στην αγορά του παγωτού επιβεβαιώνει ότι «παρατηρείται μια μικρή κάμψη το χειμώνα και μια αντίστοιχη άνοδος το καλοκαίρι».

Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα

Ο κ. Σαββίνος (“Chillbox”) συνοψίζει τους λόγους που δημιούργησαν την κυριαρχία της τάσης στην αγορά, αναφέροντας: «την πολύ καλή γεύση του προϊόντος, τις πολλές επιλογές στα toppings, τα μοντέρνα καταστήματα και τις συσκευασίες». Ουσιαστικά, ένα βασικό εργαλείο ανάπτυξης όλων των brands είναι αναμφίβολα το marketing. Όλα τα καταστήματα που πωλούν frozen yogurt είναι fun, με “καθαρό” design και “in style” μοντέρνα πολιτική προώθησης, καθώς το κύριο target group στο οποίο στοχεύουν είναι οι νέοι. Η κα Παπαγιάννη του «I love yogurt» προσθέτει στα πλεονεκτήματά του και «τις λίγες θερμίδες, την έλλειψη συντηρητικών και λιπαρών, καθώς και τη μεγάλη ποικιλία toppings, τα οποία σε κάνουν να μην το βαριέσαι ποτέ!». Η αλήθεια είναι ότι το frozen yogurt παίζει με βασικές τάσεις της εποχής, όπως τη στροφή προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και είναι ένα οικονομικό επιδόρπιο, που μπορεί ο καταναλωτής να το «φέρει» στα γευστικά του μέτρα. Από την πλευρά του Έλληνα επιχειρηματία υπάρχουν επιπλέον “συν” που δεν μπορεί κανείς να τα αγνοήσει. Ο κ. Ηλίας Μπαρκούτσης, ιδιοκτήτης της αλυσίδας «Yogurt Berry» (με 8 σημεία σε όλη την Ελλάδα) σημειώνει ότι «τα frozen yogurt bars είναι κερδοφόρες επιχειρήσεις». Επιπλέον, απαιτούν λιγότερα τετραγωνικά από άλλα καταστήματα εστίασης, λιγότερο προσωπικό και όπως είναι φυσικό αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επιχειρηματική δραστηριοποίηση στα χρόνια της κρίσης.

Το franchise, μέσο ανάπτυξης

Η αγορά του παγωμένου γιαουρτιού στη χώρα μας μοιάζει να εκφράζεται περισσότερο μέσα από τα franchise καταστήματα, αν και δε λείπουν οι απόπειρες νέων επιχειρηματιών που διεκδικούν το μερίδιό τους στην αγορά. Η κα Μπρέστα (Se latrevo) αναφέρει ότι «η επιτυχία του καταστήματος εξαρτάται από δύο παράγοντες: α) εάν η πρόταση προς τον καταναλωτή είναι συνολικά και μακροπρόθεσμα ελκυστική και β) εάν το οικονομικό μοντέλο λειτουργίας είναι αποδοτικό σε βάθος χρόνου». Η κ. Παπιδάκη («Yoging») θέλει «οι συνεργάτες της να μένουν ικανοποιημένοι από το συγκεκριμένο brand», ενώ η φιλοσοφία της εταιρείας επικεντρώνεται «στη δημιουργία υγιών και κερδοφόρων επιχειρήσεων».

 Ηχηρά brand names 

«Chillbox»: Η μεγαλύτερη αλυσίδα με περισσότερα από 30 καταστήματα στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2013 φιλοδοξεί να διπλασιάσει το νούμερο των σημείων της σε Ελλάδα, Σουηδία, Βουλγαρία, Σκόπια, Ισπανία, Αυστρία, Γαλλία.

 

 

 

«Start Yoging»: Η αλυσίδα που ξεκίνησε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2012 και έχει ρίζες στον Καναδά, μετράει ήδη έξι καταστήματα σε Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι, Βριλήσσια, Ραφήνα, Αιγάλεω (River West Mall) και στο Μοναστηράκι.

 

 

 

«Yasu»: Οι ιδιοκτήτες της gelateria «Zillions» στην Κηφισιά, άνοιξαν το «Yasu» στο Mc Arthur Glen, ενώ ακολούθησαν άλλα 2 σημεία στην Κηφισιά και στο The Mall Αμαρουσίου. Σήμερα θέλουν να προωθήσουν το concept στην Ευρώπη.

 

 

 

«Yoomoo»: Το «Yoomoo» είναι το μοναδικό brand frozen yogurt που λειτουργεί στα «απαιτητικά» food halls των καταστημάτων Harrod’s στο Λονδίνο. Στην Eλλάδα η αλυσίδα έχει σημεία σε Γλυφάδα, Ν. Σμύρνη, Βάρκιζα και Βουλιαγμένη.

 

 

 

«Yogurt Βerry»: Τα «Yogurt Berry» ήρθαν από την Αμερική και τον Καναδά σχεδόν σε όλα τα νησιά της Ελλάδας, όπως στη Μύκονο, Κω, Χίο, Κέρκυρα, δύο στη Ρόδο και στην Κύπρο. Συγχρόνως διατηρούν δύο σημεία στην Αθήνα (Δάφνη και Γλυφάδα).

 

 

 

«I love Yogurt»: Η Δέσποινα Παπαγιάννη άνοιξε το δικό της frozen yogurt shop σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά, αυτή της Γλυφάδας το 2012. Διαθέτει δικό του παρασκευαστήριο και προτείνει καθημερινά ιδιαίτερες προτάσεις.

 

 

 

«FYC»: Το όνομα «FYC» σημαίνει «Frozen Yogurt Cafe». Πρόκειται για το πρώτο frozen yogurt κατάστημα που άνοιξε στη Θεσσαλονίκη, το τρίτο σε όλη την Ελλάδα και το πρώτο με δικό του ανοιχτό παρασκευαστήριο.

 

 

 

«SELATREVO»: Η «DGK Foods ΕΠΕ» και ο «Όμιλος Γρηγόρης» είναι υπεύθυνοι για την νέα αλυσίδα «Selatrevo», με 2 σημεία (Σαντορίνη, Πειραιά). Στόχος τους, η ανάπτυξη του brand μέσω franchise σε Ελλάδα & εξωτερικό.

 

 

 

Το αύριο της τάσης frozen yogurt

Παρά τις αμφιβολίες αρκετών για το αύριο της τάσης, ο κ. Μπαρκούτσης («Yogurt Berry») λέει ότι «η αγορά αντέχει και άλλα μαγαζιά» και εύχεται να ανοίξουν περισσότερα, ώστε η τάση να γίνει συνήθεια. H κα Παπαγιάννη («I love Yogurt») θεωρεί ότι «οι Έλληνες αγαπάμε το γιαούρτι, θα αγαπήσουμε και το παγωμένο γιαούρτι» ενώ η κα Γιαννουλάκη («FYC») αναφέρει ότι frozen yogurt «ήρθε για να μείνει». Τέλος, το ελληνικό γιαούρτι, τόσο διαδεδομένο στο εξωτερικό (στις ΗΠΑ εξαφανίζεται από τα ράφια των super markets αστραπιαία) τώρα, στη frozen μορφή του ξεκινά το ταξίδι του στο εξωτερικό. Ήδη η «Chillbox» έχει ανοίξει καταστήματα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ οι αλυσίδες «Yasu» και “Selatrevo” ετοιμάζονται να επεκταθούν εκτός συνόρων, με το concept greek frozen yogurt.

 Flavours & more... 

Και σε εκδοχη αλμυρού σνακ! Στο καινούργιο «Yasu» στην Κηφισιά το παγωμένο γιαούρτι από γλύκισμα γίνεται ολοκληρωμένο σνακ και προσφέρεται με λαχανικά, αλλά και παξιμάδι.

Τοping υγρό κολλαγόνο. Στο «I love yogurt» στη Γλυφάδα συναντάμε topping υγρού κολλαγόνου που, σύμφωνα με την κα Παπαγιάννη, κάνει το γιαούρτι ακόμα πιο υγιεινό.

Cookies. Στα Chillbox, νο1 γεύση είναι η cookies σε διάφορες εκδοχές. Η αλυσίδα διαθέτει φυσικά μια διόλου ευκαταφρόνητη γκάμα που εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες γεύσεις.

Πυραμίδα απόλαυσης. Η πρόταση του FYC στη Θεσσαλονίκη συνδυάζει πολλές γεύσεις και toppings σε μια δροσερή, γευστική και εντυπωσιακή σε μέγεθος... πυραμίδα

Μαστίχα. Η μαστίχα που συνδυάζεται με διάφορα toppings και σιρόπια, είναι αναμφίβολα μία από τις best selling γεύσεις στα “Yogurt Berry’’. Εξαιρετικά... ελληνική.

Mπισκοτο. Στα Yoging το frozen yogurt που προτιμούν οι περισσότεροι πελάτες έχει γεύση μπισκότο και σερβίρεται με αμέτρητες επιλογές από toppings και ακόμη περισσότερα syrups.

Κείμενο: Νάσος Κουζέλης

Από το τεύχος 47 (Μάρτιος/Απρίλιος 2013) του περιοδικού Snack & Coffee.