ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
10+1 Tips αξιοποίησης των social media
10+1 Tips αξιοποίησης των social media

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να ενισχύσουν το “brand awareness”, να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι μέχρι και το τέλος του 2013, πάνω από το 50% των επιχειρήσεων θα ενσωματώσουν Facebook, Twitter και blogs στη στρατηγική μάρκετινγκ που σχεδιάζουν. Δείτε με τη σειρά σας πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σωστά...

 01  Προβάλλετε σωστά το logo της επιχείρησης! Το μάρκετινγκ στα social media μπορεί να ανεβάσει στα ύψη την αναγνωρισιμότητα του ονόματος και του σήματος των επιχειρήσεων. Αυτό με τη σειρά του θα κάνει πιο ορατό το κατάστημά σας σε πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων και θα οδηγήσει σε αύξηση πωλήσεων. Από τη στιγμή που οι πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων μπορούν να φτάσουν σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό από ότι ένα φυλλάδιο στο δρόμο, η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να βελτιωθεί. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να προβάλλετε σε περίοπτη και μεγάλη θέση το logo της επιχείρησής σας.

 02  Προωθήστε διάφορες καμπάνιες. Η προβολή στα social media μπορεί να “τρέχει” παράλληλα με παραδοσιακές στρατηγικές marketing και μάλιστα μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά προς αυτές τις στρατηγικές. Για παράδειγμα, διάφορα bars και clubs ζητάνε από τους πελάτες τους να γράψουν το όνομά τους σε χαρτί για να συμμετέχουν στη μηνιαία κλήρωση για μια δωρεάν happy hour ή για δωρεάν ποτά. Η προωθητική αυτή κίνηση μπορεί να διαφημιστεί στο Twitter και οι πελάτες να στέλνουν άμεσα μηνύματα μέσω internet ώστε να συμμετέχουν και αυτοί στην κλήρωση που διοργανώνει η επιχείρησή σας. Όλα αυτά θα πρέπει να ενορχηστρωθούν σωστά και να τα διαχειρίζεται κάποιος με συνέπεια, ώστε να έχουν και το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

 03  Ενθαρρύνετε τα... likes. Οι πωλήσεις θα αυξηθούν ως αποτέλεσμα της βελτιωμένης αναγνωρισιμότητας του brand σας. Το “μοίρασμα” νέων και updates, οι εκπτώσεις, οι ειδικές προσφορές και τα events που θα επικοινωνείτε μέσα από τα social media θα ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των πελατών σας, αυξάνοντας τα likes και προσελκύοντας το ενδιαφέρον. Ο πελάτης αισθάνεται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε μια επιχείρηση, η οποία διατηρεί “ζωντανά” κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστες κοινωνικών δικτύων είναι φανατικοί επισκέπτες εστιατορίων, καφέ και μπαρ σε σχέση με αυτούς που δεν ασχολούνται με τα κοινωνικά δίκτυα.

 04  Στοχεύστε σε νέους πελατες. Όταν κάποιος βλέπει την επιχείρησή σας σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να εντυπωσιάζεται με την πρώτη ματιά. Κάντε την επαφή του με την επιχείρησή σας ελκυστική ώστε από «επισκέπτης» στο facebook, να γίνει πελάτης στο κατάστημά σας!

 05  Παρακολουθείτε τα σχόλια. Στον κόσμο του ίντερνετ, η πληροφορία διαδίδεται με ταχύτητα φωτός και οι πελάτες παίρνουν πολύ στα σοβαρά τις κριτικές που διαβάζουν από πρώτο χέρι. Είτε πρόκειται για αγορά προϊόντων, είτε για κριτικές εστιατορίων, μπαρ και καφέ, οι online κριτικές είναι κάτι που πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπ’ όψιν σας. Τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να σας προσφέρουν τον καμβά όπου οι ικανοποιημένοι πελάτες σας θα “ζωγραφίζουν” τη θετική εικόνα που έχουν για την επιχείρησή σας, περιγράφοντας τα ατού της.

 06  Μη φοβηθείτε το διάλογο με τον δυσαρεστημένο επισκέπτη. Τα social media προσφέρουν διάφορους τρόπους για να ακούσετε αυτά που έχουν να πουν οι πελάτες σας, είτε είναι θετικά, είτε αρνητικά. Διαβάστε λοιπόν τα σχόλια και τις κριτικές τους στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και δεχτείτε κάθε αρνητική στάση ως μάθημα. Αν χρειαστεί επικοινωνήστε με αποτελεσματικό τρόπο και βοηθήστε την επιχείρηση να αυξήσει τις θετικές εντυπώσεις στον κόσμο του διαδικτύου. Το να είστε επιθετικοί ή αγενείς δε θα σας βοηθήσει σε τίποτα. Προσπαθήστε να επωφεληθείτε από την αρνητική κριτική και να αντιστρέψετε το κλίμα. Τοποθετηθείτε με ήρεμο και ευγενικό τρόπο, εξηγώντας τις αιτίες τυχόν παραλείψεων σας. Τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν την ευκαιρία στον επαγγελματία να έρθει σε επαφή με το δυσαρεστημένο πελάτη και να απολογηθεί ή να επιχειρηματολογήσει υπέρ του, όταν χρειάζεται. Η αρνητική κριτική μπορεί να είναι το ίδιο εποικοδομητική με τη θετική, αν όχι περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, μια ευγενική και τίμια απάντηση, θα εκτιμηθεί από τους χρήστες, αφού θα δείξει ότι είστε παρών και ότι σας ενδιαφέρει η άποψη των πελατών σας, θετική ή αρνητική.

 07  Ανταμείψτε τον πελάτη! Διατηρείτε διαδικτυακή επαφή με τους πελάτες που σας ακολουθούν & στο ίντερνετ, ενισχύοντας έτσι την προτίμησή τους στο brand σας. Κάντε likes, σχόλια και ευχηθείτε χρόνια πολλά στα γενέθλιά τους. Δεν σας κοστίζει τίποτα!

 08  Διαφημιστείτε δωρεάν! Τα κοινωνικά δίκτυα, τα blogs, τα podcasts και οι υπόλοιπες μορφές social media είναι ενέργειες marketing χαμηλού κόστους. Οι διαφημιστικές καμπάνιες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι δωρεάν, αλλά πάντα μπορείτε να ελέγξετε το κόστος τους ανά ημέρα έτσι ώστε να είστε προετοιμασμένοι. Με τη σωστή αναλογία διαφημιστικής καμπάνιας και προώθησης μέσω των σελίδων της επιχείρησής σας στα κοινωνικά δίκτυα, θα έχετε μια ολοκληρωμένη προβολή που όμως θα σας κοστίσει πολύ φθηνά.

 09  Απευθυνθείτε στην αγορά και εντοπίστε τις ανάγκες της. Τα εργαλεία των κοινωνικών δικτύουν προσφέρουν ένα μεγάλο βαθμό διαδραστικότητας. Παρ’ όλο που η προσωπική επαφή με τη φυσική παρουσία κάποιου δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μία οθόνη κινητού ή υπολογιστή, τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να σας βοηθήσουν να έχετε διάλογο με τους πελάτες για το κατάστημά σας, την εμπειρία τους εκεί και τις προτάσεις τους για βελτίωση. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να δείτε τι λένε οι πελάτες, τι ζητάνε και τι τους ενδιαφέρει. Έτσι, μπορείτε να εντάξετε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, που θα αυξήσουν τα κέρδη σας.

 10  Προωθήστε νέους κωδικούς αποτελεσματικά. Όταν διοργανώνετε μια εκδήλωση ή προσθέτετε ένα νέο προϊόν στον κατάλογο σας, επικοινωνήστε το μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και αυτό σίγουρα θα φέρει αποτέλεσμα. Τα social media έχουν τη μοναδική ικανότητα να κατευθύνουν το κοινό με πολύ λίγη προσπάθεια. Παρ’ όλα αυτά είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε και να το παρακάνετε με τα μηνύματα προώθησης οπότε αποφύγετε να στέλνετε πολλά για να μην καταλήξουν να χαρακτηριστούν ως spam. Επιλέξτε προσεκτικά τα νέα και τις εκδηλώσεις που θα παρουσιάσετε. Κατά τον ίδιο τρόπο διαφημίστε τυχόν προσφορές, happy hours ή ακόμη και εκπτώσεις.

 11  Επιλέξτε τις πλατφόρμες που σας ταιριάζουν καλύτερα. Τα πιο σημαντικά κοινωνικά δίκτυα είναι το Facebook (www.facebook.com) και το Twitter (www.twitter.com). Από εκεί και πέρα καλό θα είναι να έχετε παρουσία και σε διάφορους online οδηγούς πόλεων ή ταξιδιωτικούς οδηγούς όπως το Tripadvisor (www.tripadvisor) ή σε sites με κριτικές χρηστών όπως το Foursquare (www.foursquare.com) και άλλα παρόμοια, τα οποία έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα και οι χρήστες τους τα εμπιστεύονται πολύ όταν πρόκειται να αποφασίσουν για το που θα βγουν για φαγητό ή ποτό.

Από το τεύχος 49 (Ιούλιος/Αύγουστος 2013) του περιοδικού Snack and Coffee.