Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
ΜΕΓΑΣ ΓΥΡΟΣ, επένδυση 4 εκ. δολαρίων στην Ν. Υόρκη
ΜΕΓΑΣ ΓΥΡΟΣ, επένδυση 4 εκ. δολαρίων στην Ν. Υόρκη

Μετά την καταξίωση του “Μέγα Γύρου” στην Ελλάδα και την εξαγωγική παρουσία του σε δέκα -μέχρι στιγμής- ευρωπαϊκές χώρες, η γνωστή βιομηχανία παραγωγής γύρου και κρεατοσκευασμάτων, ετοιμάζεται σήμερα να κατακτήσει και την αγορά της Αμερικής!

Από την πρώτη ημέρα ίδρυσης του μέχρι και σήμερα, ο “Μέγας Γύρος” έχει καταφέρει να ανήκει στις κορυφαίες μονάδες παραγωγής γύρου και κρεατοσκευασμάτων στην Ελλάδα. Χάρη στην επιμονή του στη σταθερή ποιότητα, τη στελέχωσή του με το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, αλλά και την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού marketing plan, εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, θέτοντας τον πήχυ ακόμη πιο ψηλά, χρόνο με το χρόνο.   Έτσι, σήμερα, μια τετραετία μόλις από το πρώτο έτος λειτουργίας, στους άμεσους στόχους της γνωστής εταιρείας είναι η παρουσία και η ανάπτυξη στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, με κυρίαρχο προϊόν -ποιο άλλο πλην του ταυτόσημου και με το όνομά του, γύρου...

Επένδυση ύψους 4 εκ. Ευρώ!

Η ιδέα για αυτήν την τόσο σημαντική κίνηση ανήκει σε έναν εκ των συνεταίρων του “Μέγα Γύρου”, τον Γιώργο Νίκα, ο οποίος διατηρεί ήδη κάποιες επιχειρήσεις στην Νέα Υόρκη. Βλέποντας την τόσο μεγάλη αποδοχή των προϊόντων από την ελληνική αγορά και γνωρίζοντας πως ο γύρος στις ΗΠΑ δεν είναι άγνωστο προϊόν (κυρίως λόγω των Ελλήνων που ζουν εκεί) σκέφτηκε πως ενδεχομένως το εγχείρημα να είχε επιτυχία. Έτσι, ξεκίνησε η διαδικασία εύρεσης και εξαγοράς του εργοστασίου που θα στεγάσει την παραγωγή της εταιρείας. Σύντομα αποδείχτηκε πιο συμφέρουσα λύση η κατασκευή εξ’ αρχής μιας μονάδας, καθώς στις ΗΠΑ τέτοιες επενδύσεις που προσφέρουν θέσεις εργασίας σε συγκεκριμένες περιοχές με αντίστοιχες ανάγκες, συνοδεύονται από φορολογικά κίνητρα. 

Σε αναζήτηση οικοπέδου σε μια τέτοια περιοχή λοιπόν, βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο “Μέγας Γύρος”, με την προϋπόθεση φυσικά πως το συγκεκριμένο οικόπεδο θα βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο, ώστε να διευκολύνει τη διανομή προϊόντων όχι μόνο στην Ν. Υόρκη, αλλά και σε άλλες κοντινές πολιτείες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι αρχικά ο “Μέγας Γύρος” κινήθηκε προς τη λύση της εξαγοράς μεγάλης εταιρείας παραγωγής γύρου στο Σικάγο, αλλά σύντομα έγινε αντιληπτή η πολύ σημαντική διαφορά στη φιλοσοφία γύρω από το προϊόν. Ως γνωστόν, ο γύρος που έχει κυριαρχήσει αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ είναι παρασκευασμένος από κιμά και δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που καταναλώνεται σήμερα στην Ελλάδα. Οι Αμερικανοί εξεπλάγησαν από τον μηχανολογικό εξοπλισμό, την τεχνογνωσία και την ποιότητα των προϊόντων του “Μέγα Γύρου”, γεγονός που ισχυροποίησε ακόμη περισσότερο την ιδέα της ανάπτυξής του στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Αξίζει να αναφερθεί πως η ομάδα που θα στελεχώσει αρχικά το εργοστάσιο έχει ήδη συσταθεί, ενώ έχουν φύγει ήδη στις ΗΠΑ και δύο άνθρωποι της εταιρείας, οι οποίοι εργάζονται σε μονάδες που παράγουν ελληνικό γύρο παρακολουθώντας ταυτόχρονα τον τρόπο με τον οποίον εξελίσσονται τα πράγματα στον κλάδο της εστίασης.

Στα σχέδια και η λειτουργία 2 χώρων εστίασης

Στα πλάνα του κ. Νίκα είναι και η λειτουργία μέσα στους επόμενους μήνες δύο ολοκαίνουριων καταστημάτων στην καρδιά του Μανχάταν, που θα πωλούν γύρο και σουβλάκι. Οι χώροι έχουν ήδη νοικιαστεί και μέχρι το τέλος του 2011 προβλέπεται να λειτουργούν. Το συνολικό εμβαδόν του καθένα από αυτούς είναι 1.200 τ.μ. (600 τ.μ. ισόγειο και άλλα 600τ.μ. στον 1ο όροφο) γεγονός που επιτρέπει την επεξεργασία αρκετά μεγάλου όγκου προϊόντων στο επάνω επίπεδο, έως ότου χτιστεί και το εργοστάσιο, στο οποίο θα γίνεται αποκλειστικά η παρασκευή του γύρου και των λοιπών κρεατοσκευασμάτων. Σημειώνεται ωστόσο πως τόσο τα καταστήματα όσο και η διαχείρισή τους θα ανήκουν εξ’ ολοκλήρου και αποκλειστικά στον κ. Νίκα. Ο «Μέγας Γύρος» δεν θα εμπλέκεται σε κανένα επίπεδο με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα πλην του εφοδιασμού των καταστημάτων με τα προϊόντα του εργοστασίου.

Αρχικοί στόχοι

Σε πρώτο επίπεδο η εταιρεία θα παράγει προϊόντα για τα δύο καταστήματα του κ. Νίκα, καθώς και για τις επιχειρήσεις δέκα ακόμη Ελλήνων της Αμερικής, οι οποίοι, έχοντας πληροφορηθεί για τα σχέδια επέκτασης του Μέγα Γύρου, εκδήλωσαν από την πρώτη στιγμή την επιθυμία να συνεργαστούν. Μάλιστα, τα εστιατόριά τους βρίσκονται σε διαφορετικές πολιτείες (Χιούστον, Φλόριντα, Σικάγο), γεγονός που δίνει ήδη μία ενδιαφέρουσα δυναμική στην εφαρμογή του όλου project. Από εκεί και πέρα, βασικός στόχος της επέκτασης της εταιρείας στις ΗΠΑ είναι να φέρει τους Αμερικανούς πιο κοντά στον ελληνικό γύρο, ώστε την επόμενη δεκαετία το προϊόν να κατακτήσει ακόμη και τους πιο δύσπιστους καταναλωτές.

Ο γύρος στην Αμερική σήμερα  

Στην Ν. Υόρκη σήμερα μπορεί κανείς να δει αμέτρητα καρότσια να πωλούν αμφιβόλου ποιότητας γύρο από κιμά (ντονέρ κυρίως Τούρκων παραγωγών) εξυπηρετώντας ουρές ανθρώπων που πληρώνουν έως και 4,5 δολάρια για να τον δοκιμάσουν. Ταυτόχρονα οι Έλληνες παραγωγοί γύρου στις ΗΠΑ είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα μετανάστες, που έφυγαν από τη χώρα τη δεκαετία του ‘70 (ή ακόμη και του ‘60) με αποτέλεσμα το προϊόν που παράγουν να μην ανταποκρίνεται σ’ αυτό που καταναλώνουμε σήμερα στην Ελλάδα. Από την εποχή εκείνη ο γύρος εξελίχθηκε σημαντικά -και το πιο σημαντικό- τα τελευταία χρόνια, έφτασε να βιομηχανοποιηθεί, εξασφαλίζοντας σταθερή ποιότητα και αδιαμφισβήτη ασφάλεια. Όλα αυτά δείχνουν ενδεχομένως πως η αμερικανική αγορά είναι έτοιμη να δεχτεί ένα προϊόν με υψηλή ποιότητα και σταθερή απόδοση όπως αυτό που θα λανσάρει σύντομα στις ΗΠΑ ο Μέγας Γύρος.

Ο Μέγας Γύρος σε αριθμούς

6000 τ.μ. Εγκαταστάσεις

95 άτομα

120.000 άτομα

◗ Με τον πλέον σύγχρονο και πρωτοποριακό εξοπλισμό επεξεργασίας κρέατος, σε όλα τα στάδια παραγωγής.

◗ Στα χοιρινά επιλέγεται κρέας από πανσέτα και λαιμό, ενώ στα σουβλάκια κοτόπουλο ‘Α ύλη από φιλέτο ή μπούτι.

◗ Απασχολούνται αυτή τη στιγμή στην εταιρεία, η οποία επενδύει σημαντικά και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Νίκος Λούστας: Πρωτεργάτης  στη βιομηχανοποίηση του γύρου

Δεν υπάρχει επαγγελματίας στον κλάδο που να μη γνωρίζει τον κ. Νίκο Λούστα. Ανθρωπος με όραμα και συνέπεια, ως αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του “Μέγα Γύρου” -αν και συγκρατημένος- δύσκολα κρύβει τον ενθουσιασμό του γι’ αυτή την νέα πρόκληση που είναι έτοιμος να αναλάβει: «Από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με τον κλάδο”, εξηγεί ο ίδιος, «είχα το όνειρο να κάνουμε το γύρο βιομηχανικό αρχικά και στη συνέχεια εξαγώγιμο προϊόν. Θεωρώ πως τα καταφέραμε και στα δύο επίπεδα, καθώς ήδη εξάγουμε σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες. Παρόλα αυτά, για εμάς η επέκταση στις ΗΠΑ είναι μια μεγάλη προσπάθεια, η οποία ξεκινάει σεμνά και δειλά. Η δική μου φιλοδοξία όσον αφορά τη συγκεκριμένη αγορά είναι να ξεκινήσει ένα κατάστημα με 10 κιλά γύρο και να φτάσει σύντομα να πουλάει 100. Πιστεύω πως μπορούμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το γύρο ως εξαγώγιμο προϊόν και θα ήθελα προτού ολοκληρώσω την επιχειρηματική μου πορεία, να το δοκιμάσω. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που με συγκινεί περισσότερο είναι το ότι θα προωθήσω ένα ελληνικό προϊόν σε μια άλλη ήπειρο». Φυσικά η παρουσία του κ. Λούστα στο νέο εργοστάσιο, τουλάχιστον αρχικά, θα είναι απαραίτητη και αναγκαστικά θα μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στις δύο ηπείρους. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν τον προβληματίζει: «Και για να επισκεφθώ την πατρίδα μου τη Φλώρινα, χρειάζομαι 8 ώρες, όσες ακριβώς απέχει αεροπορικώς και η Ν. Υόρκη από την Αθήνα», παραδέχεται αφοπλιστικά...

 

Επιμέλεια: Εύα Τούνα

Από το τεύχος 37 (ΣΕΠ-ΟΚΤ 2011) του περιοδικού ΨΗΤΟπωλείο