Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Γιώργος Πίττας, To ελληνικό πρωινό αναβαθμίζει το εγχώριο τουριστικό προϊόν
Γιώργος Πίττας, To ελληνικό πρωινό αναβαθμίζει το εγχώριο τουριστικό προϊόν

Η πρωτοβουλία “Ελληνικό Πρωινό” του ΞΕΕ ταξιδεύει σε ολόκληρη τη χώρα. Ο κ. Γιώργος Πίττας, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου, υπεύθυνος για το συγκεκριμένο project, μας μίλησε γι’ αυτή την προσπάθεια...Το project “Ελληνικό Πρωινό” του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που παρουσιάστηκε στα πλαίσια της έκθεσης ΗΟRECA, έχει ήδη αρχίσει να υιοθετείται από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Για όσους δεν γνωρίζουν, θυμίζουμε πως το Ελληνικό Πρωινό είναι μια πρωτοβουλία του ΞΕΕ που φιλοδοξεί να προβάλει μέσω του πρωινού που προσφέρουν οι ξενοδοχειακές μονάδες τον πλούτο των ελληνικών προϊόντων κάθε περιοχής. Ο άνθρωπος που για λογαριασμό του Επιμελητηρίου ανοίγει δρόμους και φέρνει σε επαφή ξενοδόχους με τοπικούς παραγωγούς και μάγειρες, δεν είναι άλλος από τον κ. Γιώργο Πίττα, συγγραφέα και βαθύ γνώστη της ελληνικής γαστρονομίας. Τον συναντήσαμε στο γραφείο του και είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τις δυνατότητες του “Ελληνικού Πρωινού”, αλλά και την προσπάθεια που ο ίδιος καταβάλει για τη διάδοσή του.

Πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα και πώς αναλάβατε το δύσκολο οργανωτικό κομμάτι σε συνεργασία με όλους αυτούς τους παράγοντες;

Αυτή τη στιγμή ξεκινάμε την επανάσταση του προφανούς. Το προφανές είναι ότι για να αναπτύξει κάθε χώρα την οικονομία της θα πρέπει να στηριχτεί στα προϊόντα της. Κι αυτό θα πρέπει να το κάνει όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για λόγους ταυτότητας. Εμείς με το Ελληνικό Πρωινό προσπαθούμε σήμερα να δώσουμε νέα εικόνα στο τουριστικό προϊόν, να το αναβαθμίσουμε, να έρθει ο ξένος να νιώθει την περιοχή που επισκέφτηκε μέσα από το φαγητό του και μάλιστα, με το που ξεκινάει τη μέρα του, με κάποια χαρακτηριστικά προϊόντα του εκάστοτε τόπου.

Και μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορείτε ενδεχομένως να δημιουργήσετε και το κίνητρο για να αναζητήσει αυτά τα προϊόντα ο ταξιδιώτης και στο μέλλον...

Και για να τον παροτρύνουμε κατά κάποιον τρόπο να επισκεφτεί αμπελοτόπια, βοσκοτόπια, δρόμους του κρασιού ή της ελιάς, να δει από κοντά κάποια τυροκομεία, να γνωρίσει την Ελλάδα όπως πραγματικά είναι. Γι’ αυτό και η αρχική σκέψη μας ήταν το project να έχει σφραγίδα εντοπιότητας κάθε περιοχής. Σαφώς και στόχος μας είναι να προβάλουμε το brand “Ελληνικό Πρωινό”, αλλά από εκεί και πέρα θέλουμε να υπάρχει Ελληνικό Πρωινό Χίου, Δράμας, Μυτιλήνης κ.λπ.

Όλα ωστόσο κινούνται γύρω από έναν συγκεκριμένο άξονα προϊόντων.

Κοιτάξτε, κάναμε μια υπόθεση και είπαμε ότι το πρωινό αποτελείται από ορισμένες κατηγορίες προϊόντων: Αρτοσκευάσματα, ροφήματα, μαρμελάδες, φρούτα, γαλακτοκομικά, τυροκομικά, αλλαντικά, πίτες, ομελέτες, γλυκά... Mαζευτήκαμε λοιπόν διάφοροι άνθρωποι: παραγωγοί μεταποιητές, συγγραφείς Γαστρονομίας, μάγειρες και φέραμε σε επαφή τους παραγωγούς με τους ξενοδόχους. Δεν είναι απαραίτητο φυσικά όλες οι περιοχές να έχουν προτάσεις για όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Αρκεί να έχουν κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις υλικών που παράγει η γη τους και κυρίως των ΠΟΠ προϊόντων της περιοχής. Δεν μπορεί, δηλαδή η Κορινθία να μην έχει σταφιδόψωμο, η Καλαμάτα ελιόψωμο ή η Τρίπολη πατατόπιτα.

Σε ποιες περιοχές έχετε ήδη πάει;

Πηγαίνουμε σε μέρη όπου υπάρχει ενδιαφέρον και από παραγωγούς και από ξενοδόχους. Έχουμε ήδη επισκεφθεί τη Μυτιλήνη, τη Χίο, την Νάξο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Ρόδο, την Κω, τη Χαλκιδική και συζητάμε με την Κρήτη, την Ήπειρο, τη Ζάκυνθο... Ξέρεις, είναι δύσκολο, αλλά... κινείται. Εμείς θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία. Γι’ αυτό και όπου πάμε, προβάλλουμε το project σε πολλούς φορείς, γιατί η ζήτηση του ελληνικού πρωινού από τους Έλληνες καταναλωτές είναι αυτή που θα καθορίσει και το μέλλον του προγράμματος. Πολλοί ξενοδόχοι μας λένε: “Μα οι πελάτες μας δεν θέλουν ελληνικό πρωινό. Δεν τους αρέσει”. Η απάντησή μας είναι: “Το δοκίμασαν ποτέ;” Όταν όλοι προσφέρουν ένα πανομοιότυπο english breakfast, πώς να αναζητήσει ο καταναλωτής κάτι αυθεντικά ελληνικό; Η κρίση που υπάρχει στον ελληνικό τουρισμό αυτή τη στιγμή είναι πρωτίστως κρίση ταυτότητας. Αντί να αγωνιζόμαστε να ανεβάσουμε την ποιότητα, έχουμε μπει στη μάχη της φτήνιας. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι πιο φτηνή από την Τουρκία ή από χώρες των οποίων το εισόδημα των εργαζόμενων είναι 200 ευρώ. Μπορεί, όμως, να ανταγωνιστεί τους ξένους στη σχέση ποιότητας - τιμής. Τα πράγματα είναι δύσκολα, αλλά όλα ξεκινούν από μια εκκίνηση.

Οι ξενοδόχοι έχουν σίγουρα την πρόθεση και τη θέληση...

Οι μικροί ξενοδόχοι το κάνουν ευκολότερα. Για τα μεγάλα ξενοδοχεία είναι πιο δύσκολο. Δηλαδή, ένα ξενοδοχείο εκατοντάδων κλινών στη Μύκονο δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ζαμπόν με λούζα Μυκόνου, γιατί όλες οι λούζες του νησιού δεν φτάνουν για να προσφέρει καθημερινά μερικές χιλιάδεςσ πρωινά! Ωστόσο, μπορεί να κάνει ρυζόγαλο με γάλα της περιοχής ή μια κρέμα με ροδόνερο, κάποια απλά πράγματα που αρχίζουν να εκπλήσσουν. Σήμερα ο τουρισμός πρέπει να αναζητήσει την έκπληξη! Περάσαμε από την οικονομία της παραγωγής, στην οικονομία των υπηρεσιών και πλέον στην οικονομία των εντυπωσιακών εμπειριών. Εγώ, βέβαια είμαι αισιόδοξος. Νομίζω πως με σκληρή δουλειά και αποφασιστικότητα θα τα καταφέρουμε.  

 

Συνέντευξη: Εύα Τούνα

Από το τεύχος 42 (ΙΟΥΛ/ΑΥΓ 2012) του περιοδικού ΨΗΤΟπωλείο.