Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Το "Ελληνικό", ουζομεζεδοπωλείο για γευστικές διαδρομές!
Το "Ελληνικό", ουζομεζεδοπωλείο για γευστικές διαδρομές!

Σε έναν διαμορφωμένο χώρο που θυμίζει έντονα παντοπωλείο άλλης εποχής, η παρεΐστικη ατμόσφαιρα και η προσεγμένη εξυπηρέτηση κυριαρχούν και συνθέτουν ένα ακόμη πετυχημένο concept του Ομίλου Τζερμιά που ταξιδεύει τους πελάτες του σε αυθεντικές γεύσεις!

Σε έναν από τους πιο γνωστούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, τη Στρ. Καλλάρη που οδηγεί στην παραλία εμφανίστηκε... ολόφρεσκο τον περασμένο Ιούνιο το «Ελληνικό», το 5ο κατά σειρά εστιατόριο της εταιρείας του κ. Μανώλη Τζερμιά. Με εμπειρία στη Μαζική Εστίαση από τις αρχές του ’90, ο ιδιοκτήτης έχει γύρω του την οικογένειά του καθώς και μία ομάδα στενών συνεργατών εδώ και χρόνια.

Μετά από το άνοιγμα των τριών γνωστών ψητοπωλείων «Τηγανιές & Σχάρες», το δεύτερο κατά σειρά ουζομεζεδοπωλείο μετά το «Φουλ του Μεζέ», ο ίδιος ακολουθεί τη «δοκιμασμένη» επιχειρηματική συνταγή στο «Ελληνικό»... και φυσικά πετυχαίνει!

Εντυπωσιακές γωνιές

Σε έναν ψηλοτάβανο χώρο με δύο επίπεδα παρατηρεί κανείς στους εσωτερικούς τοίχους ράφια 6 μέτρων με τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην κουζίνα (ζυμαρικά, σάλτσες, κρασιά, όσπρια, όλα από την ελληνική γη από όπου και προήλθε η ονομασία «Ελληνικό») και όπως μας λέει και ο ιδιοκτήτης «δεν είναι παράξενο κάποια στιγμή να δεις το μάγειρα να βγαίνει να πηγαίνει σε ένα ράφι και να παίρνει δυό σακουλάκια φάβα Σαντορίνης. Είναι και αυτό κομμάτι του concept... Θα μπορούσαμε να τα ’χουμε αλλού αποθηκευμένα, όμως θέλουμε να δείξουμε αυτή την κινητικότητα και την παρεϊστικη ατμόσφαιρα, ένα χώρο που παραπέμπει στα παλιά παντοπωλεία!». Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως τα προϊόντα δεν πωλούνται απλά συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα της επιχείρησης. Η αρχιτεκτονική πρόταση για το «Ελληνικό» έγινε από την εταιρεία Eurorganisation με την επιμέλεια του Δ. Βαγαβανίδη, ο οποίος γνωρίζει πώς γίνεται σωστά η σύνδεση γαστρονομίας και χώρου! Εντυπωσιακή φαντάζει στο εσωτερικό και μία τεράστια κολώνα επενδυμένη με εκατοντάδες μπουκάλια ούζου και τσίπουρου από όλη την Ελλάδα! Το σήμα κατατεθέν ωστόσο του μαγαζιού είναι ο πραγματικός άμβυκας για απόσταξη ούζου που αν και μπορεί να τεθεί κανονικά σε λειτουργία, για την ώρα είναι τοποθετημένος ως ντεκόρ σε βιτρίνα στο δεύτερο επίπεδο του καταστήματος! Στον εξωτερικό χώρο αναπτύσσονται τραπεζάκια με τη φυσική σκιά ενός πλάτανου που επιπλέον φέρνει ωραία δροσιά.

Η γευστική φιλοσοφία

Ο κατάλογος είναι προσανατολισμένος στη φιλοσοφία του παλιού μεζεδοπωλείου, με μια πολύ μεγάλη ποικιλία ορεκτικών -κρύα, ζεστά, αλίπαστα, καπνιστά ή τουρσιά- θαλασσινών και κρεατικών. Ο Μανώλης Τζερμιάς μας εξηγεί «δεν έχουμε τη φιλοσοφία των μεγάλων πιάτων, δηλαδή να παίρνει ο καθένας τη μερίδα του... Ό,τι μπαίνει στο τραπέζι μοιράζεται με όλους για να δοκιμάζει ο καθένας όσο το δυνατόν περισσότερες γεύσεις, παντρεύοντας το ποτό (ούζο, μπίρα, κρασί) με τον ανάλογο μεζέ». Όπως άλλωστε αναφέρεται και στον κατάλογο, «η αιτία ύπαρξης των μεζέδων είναι να γαργαλίσουν τον ουρανίσκο και την όρεξη, αλλά και να δώσουν αφορμή για παρέα και για κουβέντα. Ο μεζές είναι σχεδόν ιεροτελεστία και συναντάται σε όλη τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια». Το κατάστημα διαθέτει ανοιχτό ένα μέρος της κουζίνας, εκείνο στο οποίο κόβονται τα τυριά και τα αλίπαστα, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι βιτρίνες των ψυγείων “βλέπουν” προς το δρόμο, προσφέροντας τη δυνατότητα στους περαστικούς να παρατηρήσουν τα λαχανικά, τα φρούτα, τα τυριά και τα αλλαντικά της επιχείρησης, προκαλώντας τους ουσιαστικά να τα... δοκιμάσουν. Εξίσου σημαντικό είναι και το ότι η επιχείρηση συνεργάζεται με προμηθευτές από όλη την Ελλάδα καθώς και συνεταιρισμούς από διάφορες περιοχές της χώρας για μεγαλύτερη ποιότητα και σιγουριά.

Η ομαδικότητα στο επίκεντρο

Το προσωπικό του καταστήματος δεν ήρθε «υποψιασμένο» από τα υπόλοιπα μαγαζιά του ομίλου αλλά επιλέχθηκε και εκπαιδεύτηκε από το μηδέν. «Θέλαμε να το διαφοροποιήσουμε, να δώσουμε άλλο ύφος, όχι να φανεί σαν να φτιάχνουμε υποκατάστημα» μας λέει ο κ. Τζερμιάς και συμπληρώνει «στόχος μας ήταν οι καινούριοι συνεργάτες μας να δώσουν ένα νέο σκεπτικό, με άξονα την ομαδικότητα». Αυτό ακριβώς το στοιχείο, η ομαδικότητα, βοηθά την αλυσίδα παραγωγής να λειτουργεί δίχως λάθη και ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη περίπτωση που το προσωπικό είναι περίπου 18 άτομα διαφορετικών πόστων (σέρβις, λάτζα, μάγειρες, ψήστες, μπουφετζήδες) κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο. «Όλοι είμαστε στρατιώτες και στρατηγοί», λέει ο ιδιοκτήτης αναφερόμενος σε όλα τα άτομα που εργάζονται για λογαριασμό το ομίλου, «όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο από οποιοδήποτε πόστο και θέλουμε να κάνουμε το προσωπικό να αισθάνεται ότι είναι μέλος μιας μεγάλης οικογένειας. Από αυτό κερδίζουμε και εμείς και αυτοί».

Η κρίση ευκαιρία για ανάπτυξη!

Η φιλοσοφία του «Ελληνικού» είναι η καλή σχέση ποιότητας και τιμής, ενώ σε αυτή τη φάση, ο ιδιοκτήτης και η ομάδα των συνεργατών του έχουν την πεποίθηση πως μπορούν να πάρουν με το μέρος τους κόσμο που κάποτε θα έδινε λεφτά σε πιο gourmet εστιατόρια όμως πλέον θα διαλέξει να κάνει ένα πιο οικονομικό τραπέζι που να του προσφέρει εντούτοις εξίσου πολλές γευστικές επιλογές. Πλέον, σύμφωνα με τον κ. Τζερμιά, χαμηλώνει το budget ακόμα και για εταιρείες, οπότε κι αυτές με τη σειρά τους έχουν αρχίσει να στρέφονται σε αντίστοιχα οικονομικότερες λύσεις. «Είμαστε σ’ ένα σημείο της αγοράς που το χτυπάει λιγότερο η κρίση», μας λέει ο κ. Μανώλης αν και ο ίδιος αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά την αύξηση στο 23% του ΦΠΑ. «Είναι καθαρά φοροεισπρακτικό και καλεί τους εστιάτορες να γίνουν εισπράκτορες του κράτους», σημειώνει ο ίδιος.

Η καινοτομία, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Σύμφωνα με πολλούς επιχειρηματίες της συμπρωτεύουσας, η κρίση δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει την πόλη του Βορά και έτσι τα πράγματα στον τομέα της Μαζικής Εστίασης δεν είναι όσο εύκολα ήταν παλιότερα. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει ένα κατάστημα και να ξεχωρίσει είναι η «πρωτοπορία» γι’ αυτό και ο όμιλος Τζερμιά είναι πάντα σε αναζήτηση καινοτόμων ιδεών ώστε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. «Θέλω να πιστεύω ότι χαράζουμε τη δική μας πορεία και δεν ακολουθούμε τους άλλους. Πιστεύουμε ότι το καλό δεν είναι ποτέ αρκετό και προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο, ανεβάζοντας τον πήχυ, για να είμαστε μέσα στην αγορά και ο κόσμος το αντιλαμβάνεται αυτό και μας στηρίζει», υποστηρίζει ο ιδιοκτήτης, σίγουρος για τον εαυτό του και φυσικά  για την ομάδα του.

 

Κείμενο: Εύα Αντωνοπούλου

Από το τεύχος 37 (ΣΕΠ-ΟΚΤ 2011) του περιοδικού ΨΗΤΟπωλείο