ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Ύψιλον - Νέος πολυχώρος εστίασης στη  Θεσσαλονίκη
Ύψιλον - Νέος πολυχώρος εστίασης στη Θεσσαλονίκη

Ένας νέος χώρος στη συμπρωτεύουσα έρχεται να παντρέψει δημιουργικά την Εστίαση με την καλλιτεχνική δημιουργία και τον πολιτισμό.

 

Κείμενο: Ελένη Δόνου, Φωτογραφίες: Από το αρχείο του καταστήματος

 

Στα Άνω Λαδάδικα, μια ανερχόμενη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, μια παρέα έξι ανθρώπων αποφάσισε να δημιουργήσει το Ύψιλον, ένα πρωτότυπο all day concept που συνδυάζει την Εστίαση με τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Ένα διατηρητέο κτήριο, παλιό χάνι του 19ου αιώνα, στεγάζει στο ισόγειο το εστιατόριο, το cafe και το bar, ενώ ο πρώτος όροφος φιλοξενεί δύο meeting rooms, που μπορούν να αξιοποιηθούν ως χώροι εργασίας (co-working spaces). Οι έξι συνιδιοκτήτες του Ύψιλον συναντήθηκαν με έναν κοινό στόχο: «Θέλαμε να φτιάξουμε ένα χώρο, μια κοινότητα, που να μπορείς να διασκεδάσεις και ταυτόχρονα να ψυχαγωγηθείς. Αν δεν ήμασταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι με αυτόν τον συνδυασμό, δεν θα μπορούσε να συμβεί το Ύψιλον, έτσι όπως είναι σήμερα. Αποφασίζουμε όλοι μαζί για όλα, από τη διακόσμηση και το μενού μέχρι τους ποιους θα φιλοξενήσουμε μουσικά, όλα είναι μια κοινή συνιστώσα για εμάς», μας εξηγεί η μία εκ των ιδιοκτητών Κατερίνα Μάμαλη.

 

Το Ύψιλον είναι ένα OngoingProject, ένα concept που ανανεώνεται διαρκώς από τους έξι ιδιοκτήτες του.

 

Εστίαση και πολιτισμός

Η feelgood κουζίνα του Ύψιλον, με μια ομάδα τριών chefs, περιλαμβάνει κλασικές επιλογές πιάτων με μια σύγχρονη ματιά, σε πολύ προσιτές τιμές, αντικατοπτρίζοντας την ανάγκη των πολυταξιδεμένων ιδιοκτητών της για πειραματισμούς: «Θέλαμε μια γευστική ιδέα που ακούγεται “παλιά” να τη φέρουμε στο σήμερα. Φτιάχνουμε τη σαλάτα του Καίσαρα με kale, ενώ έχουμε και ένα steak sandwich με ταλιάτα, που είναι αυτή τη στιγμή το νούμερο 1 πιάτο στα εστιατόρια της Αμερικής». Η επιλογή των προϊόντων γίνεται με βασικό κριτήριο την άριστη ποιότητα, ενώ τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από παραγωγούς της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της τοπικής αγοράς. «Ο Θεσσαλονικιός πελάτης δε διαφέρει από κάποιον άλλον πολίτη αυτής της χώρας. Είναι έτοιμος να ανταποκριθεί θετικά σε ό,τι είναι έντιμο και ειλικρινές. Σε μια εποχή κρίσης, ένα κατάστημα με έξι ιδιοκτήτες μπορεί να έχει ένα ρεαλιστικό οικονομικό όφελος, αλλά το πιο σημαντικό για εμάς είναι να κάνεις αυτή τη δουλειά γιατί πιστεύεις ότι μπορείς να προσφέρεις κάτι στην κοινωνία που μεγάλωσες. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε και εκπαιδευτικά προγράμματα», σημειώνει η Κατερίνα Μάμαλη. Στον χώρο του ισογείου πραγματοποιούνται live μουσικές βραδιές, ενώ ετοιμάζεται ένα πωλητήριο με αντικείμενα design, σχεδιασμένα από τους ίδιους. «Η Εστίαση είναι πολιτισμός, είναι δύο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες. Πολιτισμός σημαίνει εξωστρέφεια και εμείς προσπαθούμε να συνδυάσουμε πολλά διαφορετικά πράγματα, κάτω από μια κοινή αισθητική. Δεν γίνεται να φτιάξεις ένα μαγαζί με πολιτιστική προσέγγιση και να μην έχεις ολοκληρωμένη αποψή πάνω στο κομμάτι της Εστίασης», μας λέει η Κατερίνα Μάμαλη.

 

Η εξωτερική όψη του νεοκλασικού κτιρίου της οδού Εδέσσης.

 

HOT POINTS

 

CASUAL MENU

Σαλάτες, σάντουιτς, burger σε ένα σύγχρονο δημιουργικό κατάλογο γεύσεων, με άριστες Α' ύλες, προσεκτικά διαλεγμένες.

 

ΛΟΓΟΤΥΠΟ

Το logo κόκορας είναι αρκετά εντυπωσιακό και νεωτερικό, παραπέμποντας στο χτες, με έντονα σύγχρονα στοιχεία.

 

ΚΟΥΖΙΝΑ

Μια ταλαντούχα ομάδα τριών chef αναλαμβάνει να συνδημιουργήσει με τους ιδιοκτήτες του Ύψιλον τις γεύσεις του εστιατορίου.