ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Χρήστος Βογιάννου (Ιδιοκτήτης PROVIL): Υπηρετούμε με σεβασμό την ελληνική γαστρονομία
Χρήστος Βογιάννου (Ιδιοκτήτης PROVIL): Υπηρετούμε με σεβασμό την ελληνική γαστρονομία

Υπηρετεί με συνέπεια τον κλάδο των Τροφίμων τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια. Ο Χρήστος Βογιάννου, ο άνθρωπος πίσω από την εταιρεία Provil, συνεχίζει να αναδεικνύει μέσα από μια πλειάδα προϊόντων και υπηρεσιών την ιδιαίτερη γευστική παλέτα της ελληνικής γαστρονομίας, στις καλύτερες εκφάνσεις της…

 

Συνέντευξη: Εύα Τούνα

 

Η εταιρεία Provil αποτελεί μία από τις πλέον καινοτόμες του κλάδου Τροφίμων & Ποτών, καθώς προσφέρει ένα πλήθος υπηρεσιών σε διαφορετικές επαγγελματικές ομάδες του χώρου. Από το σούπερ μάρκετ και το λιανεμπόριο μέχρι την εστίαση, τα ξενοδοχεία και τη βιομηχανία, κατορθώνει να δίνει λύσεις που εξασφαλίζουν γευστική διαφοροποίηση και ποιοτική υπεροχή, σε κάθε τελικό προϊόν, με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε συνεργάτη…

 

Πότε ιδρύθηκε η εταιρεία και με ποιο αντικείμενο; 

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1993, αρχικά με στόχο το εμπόριο ingredients και αρωματικών υλών για τη Βιομηχανία Τροφίμων, με έμφαση μάλιστα στη Βιομηχανία κρέατος και αλλαντικών.  Αργότερα, γύρω στο 2000, αρχίσαμε να απευθυνόμαστε και στο χώρο της Μαζικής Εστίασης και το ξενοδοχείο.


Πώς προέκυψε αυτή η στροφή;

Τη στιγμή που αντιληφθήκαμε ότι πολλά από τα προϊόντα που εμπορευόμασταν μέχρι τότε, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και από τα εστιατόρια. Έτσι δημιουργήσαμε μία παραγωγική γραμμή, που μας έδωσε τη δυνατότητα να προωθήσουμε πλέον στην αγορά της εστίασης δικούς μας ζωμούς, σάλτσες, σούπες, καρυκεύματα και μαρινάτες.

 

Πώς το υποδέχτηκε η αγορά αυτό;

Πολύ ζεστά. Καταρχάς είχαμε ήδη προσεγγίσει εμπορικά τα εστιατόρια με κάποια μίγματα καρυκευμάτων, τα οποία οι επαγγελματίες τα είχαν ανάγκη, καθώς εκείνη την περίοδο αναζητούσαν έντονα τρόπους να διαφοροποιηθούν με νέους κωδικούς. Επίσης, σημαντικό ρόλο σ’ αυτή τη μετάβαση έπαιξε και το γεγονός ότι εμείς προερχόμασταν από τη Βιομηχανία του κρέατος, η οποία επίσης αναζητούσε εξειδικευμένα προϊόντα για να καλύψει με τη σειρά της τις ανάγκες των πελατών της εστιατόρων. 

 

Τι είδους προϊόντα; 

Τι είδους προϊόντα; Μαρινάτες για παράδειγμα. Δηλαδή παραπονιόνταν πολλοί επιχειρηματίες της εστίασης –και ακόμη παραπονιούνται- ότι το κρέας είναι σκληρό, δεν έχει γεύση και έτσι άρχισε σε αυτήν τη βάση μια ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εστιατορίων και ημών και συγχρόνως η αρχή μιας συνεργασίας που ακόμη συνεχίζεται. Οπότε βαδίσατε βάση των αναγκών τους, γεγονός που σας βοήθησε να διεισδύσετε πιο εύκολα στην αγορά...

Ακριβώς. Και να αναπτυχθούμε και γρηγορότερα. Αυτό μας ώθησε άλλωστε να μπούμε και στην παραγωγή, για να παράξουμε αυτό που δεν μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε για τον επαγγελματία μέσω των εισαγωγών: Προϊόντα με βάση τις ανάγκες του ελληνικού εστιατορίου. Αλλιώς τρώει ο Έλληνας το κρέας και αλλιώς ο Πολωνός, ο Γερμανός και ο Άγγλος. Εμείς θέλουμε στο σουβλάκι μας να πέφτει ρίγανη, στο κοτόπουλο δεντρολίβανο ή θυμάρι, επομένως τα γευστικά μας πρότυπα είναι εντελώς διαφορετικά… 

 



15 χρόνια Provil!
Με μια λαμπερή εκδήλωση στις 26/11 η εταιρεία Provil γιόρτασε τα 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας της στο χώρο της λιανικής του κρέατος, στο Μουσείο Οίνου στην Αθήνα. Εκεί, παρουσία εκατοντάδων επιχειρηματιών και θεσμικών φορέων, ο κ. ‘Βογιάννου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην καινοτομία των προϊόντων της Provil, που στα χέρια του επαγγελματία έδωσαν ώθηση και μέλλον στον κλάδο, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει τη σημασία τού να είναι μια επιχείρηση ευέλικτη και προσαρμοστική, ώστε να μπορεί να επιβιώσει και να προχωρήσει μπροστά.

 

Ποιους θα χαρακτηρίζατε ως σταθμούς στη μέχρι σήμερα πορεία σας;

Σίγουρα την έναρξη της παραγωγικής μας διαδικασίας. Δεύτερος σταθμός ήταν η μεταφορά στις νέες μας εγκαταστάσεις και η έναρξη μιας δεύτερης γραμμής το 2005 για την παραγωγή σαλτσών σε υγρή μορφή, χάρη στην οποία αυξήσαμε γενικότερα τις δυνατότητες παραγωγής μας.


Πόσο διαφορετικές μπορεί να είναι οι ανάγκες των πελατών σας, δεδομένου τού ότι απευθύνεστε τόσο στη Mαζική Eστίαση, όσο και στα κρεοπωλεία, το retail και τη Βιομηχανία Τροφίμων; 

Aπό τη δική μας σκοπιά, βλέπουμε πως όλοι αυτοί οι χώροι έχουν ένα κοινό ζητούμενο, τη γεύση. Η δική μας ικανότητα είναι να παράγουμε γεύση και άρωμα σε ένα τρόφιμο. Είτε αυτό προσφέρεται σε ένα χώρο εστίασης και μπορούμε να το ενισχύσουμε γευστικά με ένα ζωμό, μία σάλτσα και μια μαρινάτα, είτε μπαίνει στα κρεοπωλεία, στο σπίτι και τη βιομηχανία.

 

Η ελληνική γαστρονομία τα τελευταία χρόνια παίρνει ένα μέρος της προσοχής που της αξίζει και εμείς προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία για να αναδείξει τη γευστική της ταυτότητα.

 

Παρέχετε και tailor made λύσεις;

Ασφαλώς. Θα έλεγα πως ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας αφορά τις tailor made συνταγές, οι οποίες απευθύνονται και στο κομμάτι της Βιομηχανίας, με  συμβόλαια για συγκεκριμένους κωδικούς. Αντίστοιχες συμφωνίες υπάρχουν και στο χώρο της εστίασης με συνεργάτες μας από το foodservice, κυρίως αλυσίδες.
Ποιο είναι το συχνότερο αίτημα των επαγγελματιών της Εστίασης (και δη των ψητοπωλείων); Η γεύση και η διαφοροποίηση.


Ποιος ο ρόλος της καινοτομίας σε όλο αυτό;

Πολλά προϊόντα εσωκλείουν τεχνολογικές καινοτομίες, τις οποίες δεν μπορεί να αντιληφθεί κάποιος αν δεν τις εξηγήσουμε. Για παράδειγμα, ένα απλό καρύκευμα μπορεί να περιέχει αλάτι, αλλά να είναι ενκαψυλιωμένο. Αυτό σημαίνει πως ο κόκκος του αλατιού είναι σε ένα βαθμό επικαλυμμένος από μια αδρανή αμυλώδη ουσία, η οποία δεν επιτρέπει στο αλάτι να έρθει σε απ’ ευθείας επαφή με το κρέας όταν το καρυκεύουμε. Αποτέλεσμα, το αλάτι να μην απορροφά υγρασία και έτσι το κρέας να διατηρεί τους χυμούς του και να μην στεγνώνει κατά το ψήσιμο. Μια άλλη καινοτομία που θα εφαρμώσουμε τώρα έχει να κάνει με μια καινούρια γραμμή παραγωγής άλεσης μπαχαρικών η οποία θα μας δίνει τη δυνατότητα να αλέθουμε τα μπαχαρικά στους -70 με -100°C , παραλαμβάνοντας 30 με 40% επιπλέον άρωμα από το μπαχαρικό. 


Πόσο δύσκολο είναι για μια ελληνική εταιρεία να κατακτήσει τις ξένες αγορές; Θεωρείτε πως και η κρίση έδωσε μια ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση;

Η κρίση μας έκανε να ξυπνήσουμε. Το να βγεις έξω στις ξένες αγορές είναι πάρα πολύ δύσκολο σήμερα. Υπάρχει ένας παγκόσμιος ανταγωνισμός και πρέπει να είσαι καλά προετοιμασμένος, να έχεις κάτι καινούριο και διαφορετικό να πεις και να έχεις αρκετούς πόρους. Εμείς ως εταιρεία από το 2013 ξεκινήσαμε να εξάγουμε σε πάνω από 10 ως 12 χώρες και θεωρώ πως είμαστε ακόμη στην αρχή. Η ελληνική γαστρονομία τα τελευταία χρόνια παίρνει ένα μέρος της προσοχής που της αξίζει και επειδή εμείς είμαστε από τις εταιρείες που της προσφέρουν τα κατάλληλα εργαλεία για να αναδείξει τη γευστική της ταυτότητα, θα έλεγα πως έχουμε ένα πλεονέκτημα. 



Επομένως, σε κάθε περίπτωση, το όχημα για να κατακτήσετε τις ξένες αγορές ήταν η ελληνική κουζίνα...Ναι. Σχεδιάσαμε και σχεδιάζουμε προϊόντα από την ελληνική παράδοση που τα μεταφέρουμε στο εξωτερικό: Προϊόντα όπως είναι μία σάλτσα σαγανάκι, ριγανάτη ή σμυρναίικη, μια μους από μαστίχα Χίου ή από γιαούρτι, χαρακτηριστικά καρυκεύματα της κουζίνας μας, αλλά και μαρινάτες με ελληνικές κατευθύνσεις γεύσεων. Μιλάμε για εργαλεία που τα χρησιμοποιεί ένα εστιατόριο στο εξωτερικό, είτε είναι απλό, fast casual, gourmet, είτε ακόμη και fast food, που θέλει να προσφέρει πιάτα από την ελληνική κουζίνα.

 

Σχεδιάσαμε και σχεδιάζουμε προϊόντα από την ελληνική παράδοση που τα μεταφέρουμε στο εξωτερικό

σε 12 χώρες
σε όλο τον κόσμο εξάγει σήμερα η εταιρεία Provil τα προϊόντα της

 


Μπορείτε να περιγράψετε επιγραμματικά το πλήθος των υπηρεσιών που προσφέρει σήμερα η εταιρεία;

Πέρα από όσα αναφέραμε ήδη, δημιουργήσαμε πριν από 4 χρόνια και μία θυγατρική εταιρεία, την Kampos, για να εξάγουμε ελληνικά βότανα με συμβολαιακή καλλιέργεια. Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με 10 περίπου παραγωγούς θυμαριού και δεντρολίβανου. Τα μηνύματα από τις ξένες αγορές είναι τόσο θετικά, που ήδη συζητάμε νέα συμβόλαια για την αναπαραγωγή και άλλων αρωματικών φυτών, όπως είναι η μέντα και ο δυόσμος. 


Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας;

Βεβαίως υπάρχει ένα πλάνο επέκτασης των εγκαταστάσεων μας, που ολοκληρώνεται το 2018. Οπότε οι στόχοι μας είναι να δημιουργήσουμε μια νέα γραμμή παραγωγής και να αναπτύξουμε την αγορά του εξωτερικού με σύνθημα μας το «Είναι Νόστιμο Είναι Ελληνικό Είναι Provil». Αλλά δεν μένουμε μόνο εκεί. Στόχος για εμάς είναι και η έρευνα. Έχουμε ήδη συγκεντρώσει μια ομάδα από επιστήμονες, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογίας τροφίμων και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, που θα μας δώσουν και μια μεγάλη δυναμική στην παραγωγική διαδικασία. 

20.000
σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα διαθέτουν τα προϊόντα της

 

Ποια είναι η φιλοσοφία της Provil;

Ως εταιρεία βρισκόμαστε δίπλα στον πελάτη μας. Καταρχάς, του προσφέρουμε εκπαίδευση. Στα πλαίσια αυτά, έχουμε δημιουργήσει στις εγκαταστάσεις μας ένα χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει 60 άτομα και εκεί διοργανώνουμε πολλά σεμινάρια πάνω σε εφαρμογές προϊόντων μας και νέες συνταγές, αλλά και γύρω από θέματα υγιεινής και ασφάλειας, νέες διατάξεις και αλλαγές στον κώδικα τροφίμων. 


Άρα προχωράτε και αρκετά πιο πέρα από την πώληση…

Βλέπουμε πιο ολοκληρωμένη την επαγγελματική μας σχέση με τον πελάτη. Συνοπτικά θα έλεγα πως το μότο που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία μας είναι το «Μόνο η ποιότητα κάνει φίλους». Αυτό που μας ενδιαφέρει και τελικά αυτό που δείχνουμε και μέσω των προϊόντων μας είναι ότι θέλουμε να έχουμε ποιότητα στα προϊόντα μας, αλλά και ποιότητα στις υπηρεσίες μας.

 

Διαβάστε το άρθρο στο online περιοδικό >>