ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Το ελληνικό σουβλάκι κατακτά τον Καναδά!
Το ελληνικό σουβλάκι κατακτά τον Καναδά!

Στον Καναδά η φράση Jimmy the Greek δεν σημαίνει απλώς “Δημήτρης, ο Έλληνας”. Είναι συγχρόνως συνώνυμη με ένα αρκετά ισχυρό brand εστίασης, που διαθέτει παρουσία σε πολλές περιοχές, σερβίροντας γρήγορο, ελληνικό και ποιοτικό φαγητό αξιώσεων. Καθημερινά εκατοντάδες Καναδοί επισκέπτονται τα καταστήματα της αξιόπιστης αυτής αλυσίδας απολαμβάνοντας ένα αγαπημένο έδεσμα όπως το σουβλάκι που προέρχεται από τη μακρινή-για εκείνους- χώρα της Μεσογείου: την Ελλάδα! Και τελικά αυτό που έχει σημασία είναι ότι, χάρη σε έναν άξιο επιχειρηματία, κάπου στην άλλη πλευρά του... Ατλαντικού το επίσημο ελληνικό fast food έχει μετατραπεί σε γνώριμο και αγαπημένο σνακ.

30 χρόνια παρουσίας

Όταν το 1963, ο κ. Δημήτρης Αντωνόπουλος μετακόμισε από το Ναύπλιο στον Καναδά, έφερε μαζί του και το όραμα να δημιουργήσει μια δική του επιχείρηση με μέλλον. Μία από τις πρώτες του δουλειές, στο Τορόντο, ήταν σε μία εστιατορική επιχείρηση στο εμπορικό κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα στη Bay Street. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβε πως η Εστίαση του ταίριαζε. Τον ενθουσίαζε η δημιουργία στην κουζίνα, αλλά και η επαφή με τον πελάτη. Συγχρόνως όσο η πόλη ευημερούσε και μεγάλωνε, τόσο γινόταν για εκείνον έκδηλο ένα κενό στην αγορά των QSR εστιατορίων (Quick Service Restaurant -Εστιατόρια Γρήγορης Εξυπηρέτησης) κυρίως στο εμπορικό κέντρο του Τορόντο. Έτσι, εντόπισε την ανάγκη για υψηλής ποιότητας, ποιοτικό φαγητό που να ετοιμάζεται φρέσκο καθημερινά και να σερβίρεται με ένα φιλικό τρόπο. Θέτει στόχο να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση και λίγα χρόνια αργότερα τα καταφέρνει. Ανοίγει το Epikourion, ένα εξαιρετικό ελληνικό full service εστιατόριο και μπαρ 225 θέσεων, που εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα. Ακολουθεί το Penelope Restaurant και μετά την αρχική επιτυχία αυτών των εγχειρημάτων, προχωρά το Μάρτιο του 1985 και στο άνοιγμα του πρώτου Jimmy the Greek, σηματοδοτώντας έτσι μια νέα εποχή για τις QSR αλυσίδες του Καναδά.

Με επίκεντρο τον πελάτη

Σε όλα τα μαγαζιά, η φιλοσοφία γύρω από την οποία κινείται το σύνολο των εργαζομένων ήταν εξαρχής πολύ συγκεκριμένη: “Υψηλή ποιότητα, φρέσκο φαγητό, φιλική εξυπηρέτηση”, δηλαδή το απόλυτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντίστοιχων επιχειρήσεων. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα οι καταναλωτές να έχουν αγκαλιάσει το συγκεκριμένο brand, βοηθώντας το να επεκταθεί σε 47 σημεία στον Καναδά αλλά και σε 3 στο Ντουμπάι.Ο τρόπος ανάπτυξης είναι κυρίως σε εμπορικά κέντρα -τύπου malls- και κλειστές αγορές.

Μενού ελληνικό

Όπως φαίνεται και από το όνομά της, η αλυσίδα που αναπτύσσεται με τη μέθοδο του franchise προσφέρει ένα μενού ελληνικής κουζίνας, με δημοφιλή πιάτα της εγχώριας γαστρονομίας. Στο μενού της φιγουράρουν κωδικοί όπως κοτόπουλο σουβλάκι, φιλέτο, χοιρινό σουβλάκι, γύρος, ψητό κοτόπουλο, σπανακόπιτα, αρνάκι στη σούβλα, μουσακάς και ντολμαδάκια. Φυσικά δεν λείπουν οι σαλάτες, με τη χωριάτικη να διαθέτει περίοπτη θέση στον κατάλογο, αλλά ούτε και παραδοσιακά γλυκά όπως ο μπακλαβάς. Βέβαια, αυτό που προτιμάται συχνότερα αποτελώντας Νο 1 κωδικό είναι το σουβλάκι κοτόπουλο, που πολλοί παραγγέλνουν είτε σε μορφή μερίδας, είτε τυλιχτό με πίτα. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως όλα τα προϊόντα που διατίθενται στα καταστήματα της αλυσίδας είναι φρέσκα και παρασκευάζονται σε καθημερινή βάση από έμπειρο και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Μάλιστα, οι πρώτες ύλες, αλλά και αρκετά τελικά προϊόντα, τρόφιμα και ποτά δηλαδή, εισάγονται απευθείας από την Ελλάδα ή μέσω αντιπροσώπων στον Καναδά. Αυτό άλλωστε εξασφαλίζει και την αυθεντικότητα του μενού, που έχει κερδίσει τις προτιμήσεις των Καναδών.

Ο Δημήτρης, the Greek, εξομολογείται...

Ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας, κ. Δημήτρης Αντωνόπουλος, μας είπε: “Στα καταστήματά μας περηφανευόμαστε πως σερβίρουμε γρήγορο, φρέσκο, υγιεινό και πεντανόστιμο φαγητό. Το κοτόπουλο σουβλάκι μας δεν είναι ποτέ κατεψυγμένο και παρασκευάζεται καθημερινά στις κουζίνες μας. Συγχρόνως η τιμολογιακή πολιτική μας είναι τέτοια, που κάνει τα προϊόντα προσιτά σε κάθε καταναλωτή, ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων αλυσίδων που μπορεί να αντιμετωπίζουν πιο ευκαιριακά τα ζητήματα ποιότητας ή service. Η έδρα της αλυσίδας είναι το Τορόντο και από εκεί εξαπλώθηκε σε όλο το Νότιο Οντάριο και άλλες επαρχίες όπως Manitoba, Alberta και British Columbia ενώ έχουμε ήδη επεκταθεί και στα Ην. Αραβικά Εμιράτα. Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε σταθερά προϊόντα και υπηρεσίες, ανανεώνοντας διαρκώς τα καταστήματα μας, με στόχο τη συνεχή βελτιστοποίηση της εικόνας μας. Στοχεύουμε στην περαιτέρω επέκτασή μας, με προσεκτικά βήματα και μελετημένο σχεδιασμό, και φυσικά στη διατήρηση ενός φιλικού μοντέλου διοίκησης, που έχει ωφελήσει την εταιρεία μας για σχεδόν 30 χρόνια”.  

Κείμενο: Εύα Τούνα

Από το τεύχος 50 (Νοέμβριος/Δεκέμβριος 2013) του περιοδικού ΨΗΤΟ.